Overslaan en naar de inhoud gaan

Cijfers zijn niet zaligmakend

Managers houden van cijfers, dat houdt de boel overzichtelijk. Maar cijfers hebben geen inhoud, roepen geen nieuwe ideeën op en zijn niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De drang om alles in cijfers te vatten en te beoordelen gaat heel ver in onze samenleving en past eigenlijk slecht bij de grillige veranderlijkheid om ons heen en in ons. Wie met nieuwe oplossingen wil komen zal de berekenbare zekerheid juist los moet laten. Einstein beweerde al dat de grootste wetenschappers ook kunstenaars zijn.

related partner content for mobile comes here

Associatief denken, toeval, intuïtie en fantasie moeten volop ingezet worden. Zoek inspiratie bij consumenten. Kijk hoe ze gewoon thuis met producten omgaan. Laat ze dit zelf opnemen met een videocameraatje. Ontwikkel extreme en radicale alternatieven en vraag aan consumenten om erop te reageren. Zoek naar het verhaal wat je wilt vertellen en zet dat in je brief. Dagdromen kan ook, het helpt om je indrukken te verwerken, maar alleen mensen die de markt echt begrijpen krijgen de geweldige nieuwe invallen waar ze rijk van kunnen worden.

(bron: Marketing Week)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in