Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkiezingsspots Europees Parlement in bioscoop

Vanaf donderdag 20 mei zal in de Nederlandse bioscopen een verkiezingsspot te zien zijn voor de Europese verkiezingen van 10 juni 2004. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het filmpje is gemaakt in opdracht van het Europees Parlement en wordt in een flink aantal lidstaten ingezet, in bioscopen, op televisie en tijdens grote publieksevenementen. Voor alle lidstaten zijn aangepaste taalversies van de spot beschikbaar. In de spot ligt de nadruk op het belang van kiezen en stemmen in het leven van alledag. De bioscoopcampagne in Nederland heeft een looptijd van drie weken.

related partner content for mobile comes here

De spot is opgebouwd uit korte scènes, die alle op een steeds verschillende manier uitbeelden hoe de levens van mensen van jong tot oud bepaald worden door de keuzes die zij maken. Jonge leerlingen kiezen hun klassevertegenwoordiger, een rechter spreekt een verdachte vrij, arbeiders stemmen over het opheffen van een staking. In de laatste scène wordt een stembiljet in de stembus gedeponeerd. De spot sluit af met de slogan: 'Je kiest sinds je geboorte, ga zo door...', en het logo en de datum van de Europese verkiezingen: 10 juni 2004.

Hij is met name gericht op een publiek van jongeren. De duur van het filmpje is 45 seconden. Creatie en productie was in handen van het Belgische Latcho Drom.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in