Verkiezingsspots Europees Parlement in bioscoop
Het filmpje is gemaakt in opdracht van het Europees Parlement en wordt in een flink aantal lidstaten ingezet, in bioscopen, op televisie en tijdens grote publieksevenementen. Voor alle lidstaten zijn aangepaste taalversies van de spot beschikbaar. In de spot ligt de nadruk op het belang van kiezen en stemmen in het leven van alledag. De bioscoopcampagne in Nederland heeft een looptijd van drie weken.
De spot is opgebouwd uit korte scènes, die alle op een steeds verschillende manier uitbeelden hoe de levens van mensen van jong tot oud bepaald worden door de keuzes die zij maken. Jonge leerlingen kiezen hun klassevertegenwoordiger, een rechter spreekt een verdachte vrij, arbeiders stemmen over het opheffen van een staking. In de laatste scène wordt een stembiljet in de stembus gedeponeerd. De spot sluit af met de slogan: 'Je kiest sinds je geboorte, ga zo door...', en het logo en de datum van de Europese verkiezingen: 10 juni 2004.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHij is met name gericht op een publiek van jongeren. De duur van het filmpje is 45 seconden. Creatie en productie was in handen van het Belgische Latcho Drom.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid