Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Ik blijf het niks vinden, een automaat’

Oma’s vergelijken voor verzekeraar Ditzo een Ferrari, Jaguar en Lamborghini.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verzekeraar Ditzo, onderdeel van a.s.r., heeft twee oudere dames Oma Ria en Oma Maus, op pad gestuurd met drie hypersnelle bolides om te illustreren dat een vergelijking relatief is en dat de wijze waarop je vergelijkt afhankelijk is van elementen die voor de consument zelf relevant zijn - en dat is niet altijd de prijs. Vorige maand maakte het bedrijf bekend dat het gestopt is met het betalen van online . Uit eigen onderzoek, in samenwerking met Blauw Research, bleek Ditzo dat consumenten vaak niet weten dat vergelijkingssites worden betaald voor hun onafhankelijk advies. Ook vinden veel verzekerden de afsluitprovisie (veel) te hoog.  


related partner content for mobile comes here

;s vergelijken supercars

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Campagneverhaallijn
Op zijn heeft Ditzo de uitkomsten van de campagne gepubliceerd, waaronder de facturen maar ook alle rumoer die erdoor is ontstaan. Ondertussen voert het campagne en wil het consumenten stimuleren zelf naar Ditzo toe te komen. De verzekeraar zegt dat het een deel van wat het normaal betaalt aan vergelijkers terug geeft aan de klant zelf. Miriam Martinus, marketingverantwoordelijke van Ditzo: &;We hebben een stap gezet in de campagneverhaallijn met grappige filmpjes: vergelijkingssites vergelijken alleen op prijs, omdat dat nou eenmaal het makkelijkst vergelijkt. Maar is prijs nou eigenlijk wel hetgeen waar je op moet vergelijken als het gaat om verzekeringen? Dat doe je toch ook niet als je een auto koopt?’

In de films is te zien dat oma’s op heel andere dingen letten dan dat je misschien zelf zou doen als je zou vergelijken. Zo kijken ze of de rollator in de bagagebak past en welke auto nou het makkelijkste instapt. Volgens Ditzo zijn de oma&;s &;echt&;. Er is ook een versie gemaakt van Gooische vrouwen die hogedrukreinigers vergelijken. In een interview dat TvM in januari had met CMO van a.s.r. Bob Stehmann waarom Ditzo voortdurend &;evidence&; wil leveren en geen tv-commercials meer maakt of uitzendt.


Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in