Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-professionals: YouTube wordt belangrijkste sociale medium voor het vak

Duits onderzoek naar de winnaars en verliezers van sociale web
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Welke sociale media worden de komende twaalf maanden belangrijker en welke verliezen aan belang? Die vraag legde het Duitse en Faktenkontor voor aan bij 775 medewerkers van Duitse pr-afdelingen en pr-bureaus. 

related partner content for mobile comes here

De uitkomst: YouTube en Twitter worden het meeste potentieel toegedicht, Facebook verliest aan belang, evenals Google+. 

Bewegend beeld 

YouTube heeft het meeste potentieel voor de PR-werk volgens de Duitse pr-profs omdat  bewegend beeld steeds belangrijker wordt. Veel jongeren zien YouTube als eerste bron om te zoeken. Voor pr is het de grote uitdaging om de daadwerkelijke potentie en werking van video te begrijpen en aan te spreken.

Visuele verhalen

Dat toenemende belang van beeld zien we ook verder in de ranglijst terug. Na Twitter, dat op een twe plaats komt, staat Instagram. Volgens communicatieprofessionals wordt dit voor organisaties en merken steeds relevanter door de aanhoudende trend van visual storytelling.

Facebook

Facebook verliest aan populariteit onder pr-professionals, omdat die het steeds meer zien als een louter privékanaal. Voor bedrijven wordt het steeds minder interessant, iets waaraan Faceboook zelf bijdraagt door de Company Pages te beperken in hun relevantie, aldus de onderzoekers. 

Deze sociale media worden belangrijker de komende twaalf maanden:

1. YouTube (bedrijven: 58% - PR-bureaus: 65 %)

2. Twitter (48% - 42%)

3. Instagram (40% - 47%)

4. Linkedin (32% - 35%)

5. Xing (25% - 21%)

Deze sociale media worden onbelangrijker de komende twaalf maanden:

1. Stay Friends (54% - 56%)

2. Facebook (36% - 37%)

3. Google Plus (34% - 35 %)

4. Flickr (26% - 32%)

5. MyVideo (25% - 30%)

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in