Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl-moeder nu grootste in Europa

Bij Lidl werken inmiddels 350.000 mensen. Binnen het concern groeide de omzet van Lidl met 9 procent, vooral dankzij uitbreiding in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Duitse retailconcern Schwarz, bekend van de formules Lidl en Kaufland, is Carrefour gepasseerd als het grootste supermarktbedrijf van Europa. Dat naar aanleiding van een artikel in het Duitse vakblad LebensmittelZeitung. In het boekjaar 2014/15 steeg de omzet van de Schwarz Gruppe met 7 procent (€4,9 miljard erbij) naar €79,3 miljard. Daarmee loopt Schwarz ineens zo’n €4 miljard voor op Carrefour dat lange tijd de grootste van het jaar was.

related partner content for mobile comes here

Internationale expansie
De Schwarz Gruppe profiteert van een sterke thuismarkt, maar vooral van de internationale expansie. De onderneming ziet ook voldoende kansen voor verdere groei. ”Wij hebben de financiële kracht om het bedrijf verder uit te breiden’, aldus de onderneming die zegt dat 30 procent van het kapitaal in het bedrijf eigen vermogen is.

Investeringen
In het boekjaar investeerde Schwarz Gruppe, in Nederland alleen actief met de Lidl-formule, €5 miljard, vooral in winkel- en logistiek vastgoed. Bij Lidl werken inmiddels 350.000 mensen. Binnen het concern groeide de omzet van Lidl met 9 procent, vooral dankzij uitbreiding in het buitenland. Kaufland zag de omzet met 2,8 procent toenemen naar €20,3 miljard.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in