Overslaan en naar de inhoud gaan

Eurizon gaat op in Mediaxplain

Media-adviesbureau Eurizon houdt op te bestaan in Nederland. Mediaxplain neemt de klanten over.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mediaxplain meldt dat het Eurizon overneemt van Horizon Media Inc. De overname die per 1 april aanstaande moet zijn afgerond, behelst het klantenportfolio en één personeelslid. De klanten die Eurizon meldt op de Nederlandse site zijn:

related partner content for mobile comes here

AD Nieuwsmedia

VVV Terschelling
BNN
Fietsdiefstal.nl
Gore-Tex
Vesteda
Depura Lina
De Zuivelhoeve
Lavazza
Werken bij het Rijk
Domino’s Pizza
Sub-Zero & Wolf

Mediaxplain noemt in een persbericht verder nog Kettle Chips en Njoy. Of het inderdaad gaat om al deze klanten gaat is niet duidelijk. Mediaxplain maakt geen complete klantenlijst bekend.

Naast het klantenportfolio komt ook Sander Bots, managing director en strategy director bij Eurizon, over naar Mediaxplain. Hij wordt verantwoordelijk voor het Eurizon-klantenportfolio bij Mediaxplain. Hij treedt niet toe tot het management team en wordt ook geen mede-eigenaar van Mediaxplain. Door de overname verliest één Eurizon-medewerker zijn baan. (Naast Bots stond er bij Eurizon nog één fte op de loonlijst.)

&;Internationale stap&;
Mediaxplain spreekt met de overname van het klantenpakket en de komst van Bots van het zetten van ‘een internationale stap’. Gun Nieuwenhuis en C.C. Hage, de eigenaren van Mediaxplain: ‘Het is een lang voorbereide stap naar toetreding tot de internationale markt. Eurizon maakt onderdeel uit van . Bij dit netwerk van wereldwijde onafhankelijke mediabureaus sluit Mediaxplain zich door deze overname aan.’ Christiaan van Betuw van Mediaxplain legt uit: &;Klanten vragen ons wel eens of we ook mediastrategie, -planning en -inkoop voor ze kunnen doen in bijvoorbeeld België of Duitsland. Daar hadden we tot nu toe geen propositie voor. Nu wel.&;

Nieuwenhuis en Hage zeggen dat de strategische kracht van Mediaxplain met de komst van Bots wordt uitgebreid. Bots spreekt van een &;win-win&; voor huidige klanten van beide bureaus. De bundeling biedt volgens hem kansen op lokaal en internationaal niveau.

Columbus Media International
Sinds de oprichting in 2006, is het CMI-netwerk uitgegroeid tot een collectief van meer dan 40 mediabureaus die gezamenlijk ruim 60 markten bedienen en een gecumuleerde mediaomzet van 7 miljard US dollar hebben.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in