Overslaan en naar de inhoud gaan

Shell verliest ruim een miljard aan merkwaarde

Shell is op de Brand Finance Global 500, een ranking van de waarde van merken, gedaald van een 12 naar een 18e plaats.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het merk verloor het afgelopen jaar ruim een miljard aan merkwaarde, aldus . Het merk Shell vertegenwoordigt nu een waarde van 28,57 miljard, tegenover 29,75 miljard vorig jaar. Dat heeft ook gevolgen voor de Brand Rating die Brand Finance aan merken geeft. Shell gaat terug van een AAA- rating naar een AA+ rating.

related partner content for mobile comes here

De Brand Finance Global 500 kent verder niet al te veel verrassingen. Het heeft dit jaar exact dezelfde top 4 als in 2013. Apple gaat aan kop, Samsung, Google en Microsoft volgen.

De merkwaarde van Apple zou volgens de rekenkamer van Brand Finance 105 miljard dollar bedragen. In 2013 was dat 87 miljard, een gigantische stijging: plus 20 procent. Maar Samsung stijgt procentueel nog harder. Het gaat van 59 naar 79 miljard dollar. Dat is 34 procent meer.

Ook de nummer 3 en 4 stijgen fors. Google van 52 naar 69 miljard dollar en Microsoft van 46 naar 63 miljard dollar.

De Amerikaanse telecomgigant Verizon is de snelste stijger in de top 20, het gaat van de tiende naar de vijfde plaats omdat het in merkwaarde stijgt van 23 naar 53 miljard (+74 procent).

Naast Shell is Coca-Cola het enige merk in de top-20 dat daalt in merkwaarde, 4,5 miljard ging eraf. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in