Overslaan en naar de inhoud gaan

BMW brengt legendarische BMW films terug

BMW komt dit jaar terug met de BMW Films, de serie films van topregisseurs waarmee het merk in 2001 branded content naar de reclamewereld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Trudy Hardy, BMW&;s nieuwe vice-president marketing, heeft dit op het Automotive News World Congress in Detroit, gezegd. Nadere details werden niet bekend gemaakt.

related partner content for mobile comes here

BMW bracht in 2001-2002 een serie online films, geregisseerd door topregisseurs als Ang Lee, Guy Ritchie, John Woo en John Frankenheimer. In de eerste serie, The Hire, speelde Clive Owen de hoofdrol van mysterieuze taxichaffeur. Ook Mickey Rourke en Madonna figureerde in de films.

BMW werd pionier in online branded content. Het was voor het eerst dat het grootste deel van het marketingbudget naar productie ging in plaats van naar mediaruimte. Het was een eye-opener voor de reclamewereld.

Bij het reclamefestival in Cannes konden films destijds zelfs niet worden ingestuurd in de Film-categorie omdat het fenomeen online films nog niet bestond. Juryvoorzitter Dan Wieden riep om die reden de Titanium Lion in het leven voor baanbrekende ideeen die het vak een stap verder helpen om de serie toch te kunnen bekronen.

De serie werd gemaakt door Fallon onder leiding van David Lubars (nu BBDO) en geproduceerd door David Fincher (Anonymous Content). 

AdAge vermoedt dat BMW de films zal inzetten om de rijprestaties van de nieuwe i-serie onder de aandacht te brengen. Het magazine sprak met een aantal voor- en tegenstanders van het idee om de films terug te laten komen. Marketingconsultant/scriptschrijver Ernest Lupinacci vindt het geen goed idee: ‘BMW concureert alleen met zichzelf op dit gebied. Het waren goede regisseurs en acteurs, maar conceptueel waren ze matig.’

Voorstanders noemen het juist onderscheidend: &;Het is lastig om in 30 seconden een goed verhaal te vertellen.&

 

 

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in