DE, Coca-Cola en Calvé meest crisisbestendige A-merken


Samen met Grolsch en Becel zijn dit de merken waar consumenten het meest loyaal aan zijn, ook in crisistijd. Ze staan bovenaan de top 25 meest crisisbestendige A-merken, blijkt uit het Winkelonderzoek, uitgevoerd door de Persgroep Advertising en Newcom Research & Consultancy. In de top 25 staan diverse merken van Unilever en Procter & Gamble.
Uit het Winkelonderzoek blijkt daarnaast dat de loyaliteit aan biologische producten hoog is. Ook als consumenten minder te besteden hebben, zullen zij deze niet snel opgeven voor niet-biologische producten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe top 25 van spontaan genoemde merken die nooit zouden worden vervangen door een huismerk:
1. Douwe Egberts
2. Coca-Cola
3. Calvé
4. Grolsch
5. Becel
6. Honig
7. Nivea
8. Unox
9. Lay's
10. Blue Band
11. Hak
12. Heinz
13. Fair Trade
14. Bolletje
15. Heineken
16. Pickwick
17. Campina
18. Dreft
19. Spa
20. Dove
21. Ariël
22. De Ruijter
23. Lipton
24. Sensodyne
25. Nespresso
De beschreven resultaten zijn afkomstig uit het Winkelonderzoek 2012, uitgevoerd door de Persgroep Advertising en Newcom Research & Consultancy. Het onderzoek is online uitgevoerd in mei en juni 2012 onder 1.850 personen, afkomstig uit het onderzoekspanel van Newcom en de lezerspanels van het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid