Overslaan en naar de inhoud gaan

Gartner: steeds meer nepberichten in sociale media

Er verschijnen steeds meer valse (gesponsorde) berichten binnen sociale media, blijkt uit een analyse van Gartner
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat dan om waarderingen die betaald zijn door een bedrijf, zo meldt AutomatiseringGids. Volgens maken gesponsorde berichten volgend jaar 10 à 15 procent van het totaal uit.

related partner content for mobile comes here

Merken zijn gebaat bij zoveel mogelijk waardering. Of die nu spontaan komt of wordt betaald, is van ondergeschikt belang, zegt Jenny Sussin, senior onderzoeker bij Gartner. 'Ruim de helft van de internetgebruikers is lid van een of meer sociale netwerken. Het bedrijfsleven wil die groepen maar al te graag achter het eigen merk laten aanlopen. De jacht op de "likes" op Facebook is echt geopend.

Bedrijven blijken te willen betalen voor die likes, zowel harde munt, tegoedbonnen als kortingen. Deze manier van werken is niet zonder gevaar, meent Sussin: "Binnen nu en twee jaar zullen minstens twee bedrijven uit de Fortune 500-lijst een proces aan hun broek kriigen vanwege het kopen van likes.' Ook moet volgens haar gedacht worden aan imagoschade met omzetverlies tot gevolg.

Bron: AutomatiseringGids

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in