Gartner: steeds meer nepberichten in sociale media


Het gaat dan om waarderingen die betaald zijn door een bedrijf, zo meldt AutomatiseringGids. Volgens Gartner maken gesponsorde berichten volgend jaar 10 à 15 procent van het totaal uit.
Merken zijn gebaat bij zoveel mogelijk waardering. Of die nu spontaan komt of wordt betaald, is van ondergeschikt belang, zegt Jenny Sussin, senior onderzoeker bij Gartner. 'Ruim de helft van de internetgebruikers is lid van een of meer sociale netwerken. Het bedrijfsleven wil die groepen maar al te graag achter het eigen merk laten aanlopen. De jacht op de "likes" op Facebook is echt geopend.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBedrijven blijken te willen betalen voor die likes, zowel harde munt, tegoedbonnen als kortingen. Deze manier van werken is niet zonder gevaar, meent Sussin: "Binnen nu en twee jaar zullen minstens twee bedrijven uit de Fortune 500-lijst een proces aan hun broek kriigen vanwege het kopen van likes.' Ook moet volgens haar gedacht worden aan imagoschade met omzetverlies tot gevolg.
Bron: AutomatiseringGids
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid