Gillette en YouTube: `The best a fan can get`


Op het YouTubekanaal kun je kijken naar (nieuw) voetbalmateriaal in HD kwaliteit, inclusief goals, hoogtepunten en beelden van achter de schermen van internationale voetbalcompetities en clubs.
Met de lancering van Gillette Football Club wordt Gillette hoofdsponsor van voetbalmateriaal op Youtube in Europa, het Midden Oosten en Afrika. Het kanaal wordt op 17 september gelanceerd in ‘bèta’ modus, de komende weken zullen de inhoud en functionaliteit verder worden verbeterd, aldus de makers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Gillette Football Club laat HD-video’s van Youtubepartners zien, zoals de Spaanse Liga en de Italiaanse Serie A. Daarnaast is er nieuws van sport content providers als TalkSport en ESPN.
Het kanaal bevat ook exclusieve entertainmentprogramma’s die gemaakt zijn door productiemaatschappij Big Balls. Daarnaast worden na de lancering nieuwe functies uitgerold. Een voorbeeld hiervan is social gaming, dat zal worden gerealiseerd door We R Interactive.
Alex Tosolini, vice president e-business bij P&G, zegt: ‘Onze samenwerking met Youtube betekent dat we dat wij voetbal fans kwalitatief materiaal kunnen bieden. Gillette heeft een lange geschiedenis waarin zij mannen dichter bij hun sportpassie brengt. Vandaag, met de lancering van Gillette Football Club, tillen we dit naar het volgende niveau en bieden mannen: ‘The best a fan can get’.
In Gillette Football Club is ook een samenwerking met Squawka geïntegreerd: een spelers performance index, waarbij meer dan 2.500.000 acties met direct balcontact worden geanalyseerd.
Gillette’s sponsoring van stichting Streetfootballworld wordt ook verweven in het platform. Voor elke registratie op Gillette Football Club doneert Gillette 1 dollar (tot een maximum van $300.000) aan Streetfootballworld.
Proximity BBDO Paris leidde de creatieve ontwikkeling van Gillette Footbal Club.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid