Overslaan en naar de inhoud gaan

Highlights van The Reel live in Amsterdam

Donderdag vond voor het eerst ‘The Reel presents…’, in samenwerking met pr-bureau FinchFactor, in Amsterdam plaats.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De [deels betaalde] site organiseert iedere maand in Londen een avondvullend programma ‘showcasing the very best short films, music video and brand-related content from around the world’ en brengt zodoende, desgewenst reclamebureaus in contact met regietalent.

related partner content for mobile comes here

Dat kunnen jonge, freelance regisseurs zijn die ontdekt zijn op internet, of regisseurs die al aan agentschappen verbonden zijn.

De Nederlandse primeur vond plaats in Pakhuis de Zwijger en werd gepresenteerd door Jamie Madge, redacteur van The Reel, die was ingevlogen voor de avond.

‘Behalve dat je op de hoogte blijft van het fraaiste werk is het ook gewoon entertainment; alsof je met z’n alles naar de bioscoop gaat. Je kijkt in ieder geval anders dan wanneer je achter je computer zit te turen naar een klein scherm.’

De korte films werden voorafgegaan door twee sprekers: Colin Lamberton, creative director van Arnold Amsterdam, en Jochem Leegstra, oprichter van ...,staat.

Aan de hand van [eigen] cases lieten zij zien hoe je consumenten actief betrekt bij een merk. Lamberton haalde aan, waarbij een model steeds meer kleding uitdoet hoe meer mensen haar liken.

Leegstra toonde onder meer , ter promotie van het uit-tenue van het Nederlands elftal in de aanloop naar het afgelopen EK Voetbal.

Vervolgens werden in totaal een uur lang grappige, mooie, , minder geslaagde, heftige, maar vooral innemende korte films gedraaid.

Daarvan hier een aantal parels. De eerste twee van ‘unsigned’ regisseurs, oftewel beloften. Opvallend is dat er in die categorie veel stop motion-werk zat. De laatste twee van meer gearriveerde regisseurs. Wat er toch aan af te zien is.

Om een lang verhaal kort te maken: The Reel is welkom terug. Of is het een idee een Nederlandse variant op te tuigen?

De clip door Ian Robertson

Vrij werk van Surrender Monkeys

– Every Minute Alone door William Stahl van Good Boy! Creative, Kopenhagen

door Tell No One voor SHOWstudio

De complete playlist is te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in