Overslaan en naar de inhoud gaan

C1000 pakt Albert Heijn met voetbalplaatjes

De strijd tussen de retailers begint Adidas vs Nike-achtige proporties aan te nemen... Zowel Albert Heijn als C1000 starten rond deze tijd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Albert Heijn nam de voetbalplaatjes-actie ooit over van Plus en is officiele sponsor van de Eredivisie, maar C1000 vindt dat voetbal van iedereen is. Dus start de retailer -een maandje eerder- met de Stars of Football, met helden van toen en nu. C1000 zet daarvoor onder andere de meest besproken persoon van 2010 in: Yolanthe Sneijder-Cabau van Kasbergen.

related partner content for mobile comes here

Bij C1000 sparen consumenten vanaf 27 december, bij iedere 10 euro aan boodschappen. Je krijgt dan een stickerkaart met daarop een ' luxe' foto van een ‘voetbalheld’, aangevuld met interessante weetjes. In totaal kun je 54 stickers verzamelen van icons (voetballers van toen), internationals en de top van de Eredivisie-spelers.

De stickers worden verzameld in een speciaal foto-album, maar zijn ook online in te plakken, door ze voor de webcam te houden op . Het papieren verzamelalbum kost 1 euro en daarvan gaat de helft naar de Johan Cruyff Foundation.

Albert en Hyves

Albert Heijn begint bescheiden, op Hyves. De Zaanse retailer , waarbij je kans kunt maken op een rol in de commercial.
Consumenten kunnen hun beste foto inzenden, en anderen hierop laten stemmen. Albert Heijn maakt vervolgens een Top100, waarbij de top 5 verzekerd is van een plekje in de commercial. De overige 19 plekken worden gekozen uit de Top100.

De actie loopt tot en met 9 januari. De spaaractie begint dan waarschijnlijk iets vroeger dan vorig jaar. In 2010 werd de aftrap voor de spaaractie op 25 januari gegeven. Toen kregen consumenten voor iedere 10 euro aan boodschappen een zakje met 5 voetballers uit de Eredivisie. De retailer had toen ook een online verzamelalbum en een (ruil)actie op Hyves.

Portretrecht

C1000 wil dit jaar dus een graantje meepikken van de voetbalplaatjes-hype. Drommen kleine jongetjes voor de ingang van een supermarkt zijn kennelijk een graadmeter voor succes...

Tegen het AD vertelt de Eredivisie echter dat ze niet blij zijn met het feit dat C1000 een maand voor Albert Heijn spaaracties met voetbalplaatjes start. ‘We vragen clubs niet mee te werken aan de C1000-campagne.’

Albert Heijn heeft het collectieve portretrecht en mag van álle spelers plaatjes weggeven. Toch heeft C1000 geen regels geschonden, licht Eredivisie-directeur Alex Tielbeke toe. Verschillende spelers hebben in hun clubcontract staan dat ze zelf met een commerciële partij in zee mogen gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in