C1000 pakt Albert Heijn met voetbalplaatjes
Albert Heijn nam de voetbalplaatjes-actie ooit over van Plus en is officiele sponsor van de Eredivisie, maar C1000 vindt dat voetbal van iedereen is. Dus start de retailer -een maandje eerder- met de Stars of Football, met helden van toen en nu. C1000 zet daarvoor onder andere de meest besproken persoon van 2010 in: Yolanthe Sneijder-Cabau van Kasbergen.
Bij C1000 sparen consumenten vanaf 27 december, bij iedere 10 euro aan boodschappen. Je krijgt dan een stickerkaart met daarop een ' luxe' foto van een ‘voetbalheld’, aangevuld met interessante weetjes. In totaal kun je 54 stickers verzamelen van icons (voetballers van toen), internationals en de top van de Eredivisie-spelers.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe stickers worden verzameld in een speciaal foto-album, maar zijn ook online in te plakken, door ze voor de webcam te houden op www.starsoffootball.nl. Het papieren verzamelalbum kost 1 euro en daarvan gaat de helft naar de Johan Cruyff Foundation.
Albert en Hyves
Albert Heijn begint bescheiden, op Hyves. De Zaanse retailer schreef op het sociale netwerk een prijsvraag uit, waarbij je kans kunt maken op een rol in de commercial.
Consumenten kunnen hun beste foto inzenden, en anderen hierop laten stemmen. Albert Heijn maakt vervolgens een Top100, waarbij de top 5 verzekerd is van een plekje in de commercial. De overige 19 plekken worden gekozen uit de Top100.
De actie loopt tot en met 9 januari. De spaaractie begint dan waarschijnlijk iets vroeger dan vorig jaar. In 2010 werd de aftrap voor de spaaractie op 25 januari gegeven. Toen kregen consumenten voor iedere 10 euro aan boodschappen een zakje met 5 voetballers uit de Eredivisie. De retailer had toen ook een online verzamelalbum en een (ruil)actie op Hyves.
Portretrecht
C1000 wil dit jaar dus een graantje meepikken van de voetbalplaatjes-hype. Drommen kleine jongetjes voor de ingang van een supermarkt zijn kennelijk een graadmeter voor succes...
Tegen het AD vertelt de Eredivisie echter dat ze niet blij zijn met het feit dat C1000 een maand voor Albert Heijn spaaracties met voetbalplaatjes start. ‘We vragen clubs niet mee te werken aan de C1000-campagne.’
Albert Heijn heeft het collectieve portretrecht en mag van álle spelers plaatjes weggeven. Toch heeft C1000 geen regels geschonden, licht Eredivisie-directeur Alex Tielbeke toe. Verschillende spelers hebben in hun clubcontract staan dat ze zelf met een commerciële partij in zee mogen gaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid