Overslaan en naar de inhoud gaan

Online reclame overtreft dagbladbestedingen in VS

Adverteerders geven dit jaar in de Verenigde Staten meer uit aan online dan aan print dagbladen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het Amerikaanse onderzoeksbureau . De online advertentie-uitgaven groeien met 13,9 procent naar 25,8 miljard dollar in 2010, terwijl de uitgaven in print dalen met 8,2 procent naar 22,8 miljard dollar.
Geoff Ramsey, chief executive officer bij eMarketer spreekt over een kantelpunt. Volgens hem heeft de slechte economie de switch van print naar online versneld.
De totale bestedingen groeien in 2010 met 3 procent naar 168,5 miljard dollar, meldt het onderzoeksbureau. De verwachting is dat de bestedingen aan print dagbladen volgend jaar met nog eens 6 procent zullen dalen naar 21,4 miljard.
Onderzoeksbureau Outsell kwam in maart van dit jaar al met cijfers waaruit bleek dat Amerikaanse adverteerders dit jaar voor het eerst meer aan online reclame dan in printmedia besteden.

related partner content for mobile comes here

Bron: Villamedia/Bloomberg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in