Online reclame overtreft dagbladbestedingen in VS
Dat meldt het Amerikaanse onderzoeksbureau eMarketer. De online advertentie-uitgaven groeien met 13,9 procent naar 25,8 miljard dollar in 2010, terwijl de uitgaven in print dalen met 8,2 procent naar 22,8 miljard dollar.
Geoff Ramsey, chief executive officer bij eMarketer spreekt over een kantelpunt. Volgens hem heeft de slechte economie de switch van print naar online versneld.
De totale bestedingen groeien in 2010 met 3 procent naar 168,5 miljard dollar, meldt het onderzoeksbureau. De verwachting is dat de bestedingen aan print dagbladen volgend jaar met nog eens 6 procent zullen dalen naar 21,4 miljard.
Onderzoeksbureau Outsell kwam in maart van dit jaar al met cijfers waaruit bleek dat Amerikaanse adverteerders dit jaar voor het eerst meer aan online reclame dan in printmedia besteden.
Bron: Villamedia/Bloomberg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid