Overslaan en naar de inhoud gaan

'Bundeling toezichthouders grondig aanpakken'

Als de overheid verschillende toezichthouders wil bundelen om efficiënter te kunnen werken, moet dat echt grondig worden aangepakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er moet dan meer gekeken worden naar samenhang van de taken van de verschillende toezichthouders. Dat zei Remko Bos, hoofd Markten bij Opta, dinsdag tijdens de telecomconferentie .

related partner content for mobile comes here

Behalve samenwerking met de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Consumentenautoriteit zou ook gekeken worden naar samenwerking tussen Opta en het Agentschap Telecom en het Commissariaat voor de Media, stelde Bos. De taak van Opta is het bevorderen van concurrentie in de post- en telecommarkt.

Minister Verhagen (Economische Zaken) maakte eind november bekend te gaan kijken naar mogelijkheden om toezichthouders de krachten te laten bundelen. Begin 2011 rapporteert hij hierover aan de Tweede Kamer. De maximale financiële bezuiniging is ongeveer 10 procent.

Bos: 'Wij adviseren het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) nu al over frequentieveilingen. Zo hebben we het afgelopen jaar de analyse mobiele markt uitgevoerd. Hierbij keken we welke invloed het veilen van nieuwe mobiele frequenties op de concurrentie heeft. Het Agentschap Telecom voert deze veilingen uit. Dit is een voorbeeld waarbij het bundelen van krachten ook inhoudelijk nut heeft.'

Opta wijst erop dat het de afgelopen jaren al 20 procent van de kosten heeft bespaard door het verbeteren van de efficiëntie. Ook moet de toezichthouder om efficiënter te worden de komende tijd bepalen wat het wel en niet wil doen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in