Overslaan en naar de inhoud gaan

Verhagen spreekt bedrijven aan op helpdesks

Minister Maxime Verhagen van Economische Zaken gaat bedrijven aanspreken op de kwaliteit van hun klantenservice. Hij doet dat naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verhagen nodigt de Klantenservice Federatie op korte termijn uit voor een gesprek. Volgens de minister is er al wel het een en ander gebeurd de afgelopen tijd, maar moet de klantenservice verder worden verbeterd. “Dit moet echt beter',” schrijft hij in een brief aan de Kamer.

related partner content for mobile comes here

Youp van 't Hek legde wat Verhagen betreft “de vinger op de zere plek met zijn actie". Van 't Hek was die begonnen nadat zijn zoon het aan de stok had gekregen met telecombedrijf T-mobile. Van 't Hek beëindigde zijn actie met het uitbrengen vorige week van het eenmalige magazine De Help.

Verhagen constateert in de brief aan de Kamer dat het belangrijk is dat “consumenten met hun voeten kunnen stemmen als ze ontevreden zijn over de service; dat zij bedrijven afrekenen op slecht presteren”. Maar tegelijk blijkt dat consumenten vooral op de prijs letten bij de keuze voor een aanbieder en “niet zozeer op kwaliteit van de service”. “Het is dan ook deels aan consumenten zelf om hier scherp(er) op te kiezen."

Ondanks het gesprek dat Verhagen aangaat met de Klantenservice Federatie voelt hij niet meteen voor het opstellen van wet- en regelgeving. Uiteindelijk gaat de overheid niet over de serviceverlening van bedrijven in een concurrerende omgeving, aldus de minister.

Youp van ’t Hek is blij met de reactie van Verhagen. "Het is goed dat de politiek nu ook iets doet." Van ’t Hek is opgetogen dat zijn actie iets heeft losgemaakt. “Nu hopen dat het niet inzakt en dat de mensen niet in gaan tukken.’’ (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in