Verhagen spreekt bedrijven aan op helpdesks
Verhagen nodigt de Klantenservice Federatie op korte termijn uit voor een gesprek. Volgens de minister is er al wel het een en ander gebeurd de afgelopen tijd, maar moet de klantenservice verder worden verbeterd. “Dit moet echt beter',” schrijft hij in een brief aan de Kamer.
Youp van 't Hek legde wat Verhagen betreft “de vinger op de zere plek met zijn actie". Van 't Hek was die begonnen nadat zijn zoon het aan de stok had gekregen met telecombedrijf T-mobile. Van 't Hek beëindigde zijn actie met het uitbrengen vorige week van het eenmalige magazine De Help.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaVerhagen constateert in de brief aan de Kamer dat het belangrijk is dat “consumenten met hun voeten kunnen stemmen als ze ontevreden zijn over de service; dat zij bedrijven afrekenen op slecht presteren”. Maar tegelijk blijkt dat consumenten vooral op de prijs letten bij de keuze voor een aanbieder en “niet zozeer op kwaliteit van de service”. “Het is dan ook deels aan consumenten zelf om hier scherp(er) op te kiezen."
Ondanks het gesprek dat Verhagen aangaat met de Klantenservice Federatie voelt hij niet meteen voor het opstellen van wet- en regelgeving. Uiteindelijk gaat de overheid niet over de serviceverlening van bedrijven in een concurrerende omgeving, aldus de minister.
Youp van ’t Hek is blij met de reactie van Verhagen. "Het is goed dat de politiek nu ook iets doet." Van ’t Hek is opgetogen dat zijn actie iets heeft losgemaakt. “Nu hopen dat het niet inzakt en dat de mensen niet in gaan tukken.’’ (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid