Alle merken zijn top 2
Het is bewezen. De consument gelooft dat een bedrijf of merk een goede service en/of producten aanbiedt wanneer deze verschijnt op de eerste pagina van de zoekresultaten. Dit is één van de belangrijkste uitkomsten uit een onderzoek dat in opdracht van Checkit (Search Engine Mediabureau) is uitgevoerd.
Het onderzoek moest inzicht geven in wat de invloed van Universal Search op de merkwaarde van bedrijven en organisaties is. Universal Search is de integratie van afbeeldingen, maps, nieuws en video in de normale zoekresultaten. Gezien de groeiende markt in de branche waarin Checkit zich beweegt hadden ze dit onderzoek waarschijnlijk niet nodig maar goed, nu is het dus ook ‘wetenschappelijk’ bewezen. Wat ze doen werkt. Mooie marketing.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaWat bewijst dit onderzoek voor de consument? Het bewijst de bewuste consument dat bedrijven die boven in zoekopdrachten te voorschijn komen bezig zijn met zoekmachine marketing en niet perse de ‘beste’ bedrijven zijn. Maar het bewijst toch ook dat een groot deel van de consumenten nog steeds geloven in liefde op het eerste gezicht. Op zich een mooi geloof maar een koude kermis ligt altijd op de loer of zoals mijn vader altijd zegt: ‘Geloven is niet zeker weten.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid