Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken bekendste muzieksponsor

Brouwers, frisdrankfabrikanten, producenten van gedistilleerd en leveranciers van diensten als internet en telefonie worden als meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van TBWA\BEC. Het doel is om inzichten te ontwikkelen over hoe consumenten muziek beleven en consumeren, het gebruik van muziek door merken en bedrijven waarderen, en hoe merken en bedrijven hier op zo'n relevant mogelijke manier mee om kunnen gaan.De inzichten uit het onderzoek wil TBWA\BEC gebruiken bij het adviseren van merken met betrekking tot het gebruik van muziek in marketingcommunicatie. Het onderzoek is uitgevoerd door Trendbox, dat daarvoor het eigen access panel gebruikte. De totale steekproef is N= 640. Het veldwerk werd uitgevoerd van 22 april tot en met 6 mei 2009.

related partner content for mobile comes here

Naast Heineken (26% spontaan), werden ook Amstel, Coca Cola, Pepsi en Grolsch spontaan genoemd. De helft van de steekproef weet spontaan geen enkel merk of bedrijf te noemen dat zij als actief beschouwen in de muzieksponsoring. Op geholpen niveau haken Dommelsch (22% geholpen) en Rexona (19% geholpen) nog redelijk aan bij de hiervoor genoemde merken. Jongeren weten over het algemeen meer bedrijven/merken met muzieksponsoring te verbinden dan 35-plussers.

De geschatte markt in Nederland voor muzieksponsoring bedraagt volgens TBWA\BEC circa 50 tot 60 miljoen euro. Veel minder dan de 600 miljoen euro die naar schatting in sport wordt geïnvesteerd. Volgens TBWA\BEC staat het gebruik van muziek in marketingcommunicatie door merken en bedrijven in Nederland nog in de kinderschoenen, in vergelijking tot bijvoorbeeld de US.

Weetjes
80% van de Nederlanders luistert bijna dagelijks naar muziek.
Voor 65% van de Nederlanders is muziek een prima hulpmiddel om een moeilijke periode in het leven te overleven.
Muziek helpt 73% van de Nederlanders geregeld af van een slecht humeur of een slechte bui.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in