Overslaan en naar de inhoud gaan

Sultana: ‘Ola vergelijkt appels met peren’

Sultana reageert met een landelijke advertentie op de reclamecampagne van Ola waarin een waterijsje met het tussendoortje wordt vergeleken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Appels met peren vergelijken', zegt Sultana. Het meldt daarom in de advertentie: 'Volgens Ola kun je beter een Sultana nemen.' Volgens Sultana is zijn fruitbiscuitje een voedzaam tussendoortje en raketijs snoep.

related partner content for mobile comes here

De van Ola rangschikt verschillende tussendoortjes op aantal calorieën per portie. De raket staat met 40 kilocalorieën op plek drie, na de soepstengel en de rijstwafel. Terwijl de fruitbiscuit de achtste plaats inneemt met 55 kilocalorieën.

Sultana slaat terug met de vergelijking van de hoeveelheid suikers in beide producten. Het ijsje bevat negen gram suiker en de biscuit anderhalve gram, staat in de advertentie. Met als bron de tussendoortjesvergelijker van Ola. Sultana wil dat Ola het ontstane misverstand rechtzet door de campagne rondom de tussendoortjesvergelijker te beëindigen.

'IJsjes zijn lekker en niet gezond', zegt directeur Bart Merkus van Sultana tegen online. 'We hebben het op een sportieve manier proberen op te lossen en we nemen aan dat Unilever (moederbedrijf van Ola) een sportief bedrijf is en op die manier zal reageren', zegt Merkus.

Unilever is niet van plan om de campagne rondom de tussendoortjesvergelijker van Ola stop te zetten, meldt VMT in een ander bericht. Fleur van Bruggen, woordvoerster van Unilever zegt tegen VMT dat de tussendoortjesvergelijker tussendoortjes vergelijkt op basis van calorieën met elkaar. 'Dat is precies wat het Voedingscentrum ook doet. Om een goed beeld te krijgen heb je één maat nodig.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in