Frisdrank-conflict Vrumona met Albert Heijn
Vrumona waarschuwt vanochtend in een advertentie in landelijke ochtendkranten dat consumenten mogelijk mis zullen grijpen als zij zoeken naar flessen, blikken en pakken van Crystal Clear, Royal Club, Sisi en Sourcy.
Albert Heijn heeft besloten deze producten uit de schappen te halen als gevolg van een zakelijk verschil van mening, aldus de producent. Het dochterbedrijf van Heineken maakt onder licentie ook onder meer Pepsi, 7UP en Schweppes.
Supermarktketens en leveranciers hebben wel vaker hoog oplopende conflicten. Albert Heijn voerde bijvoorbeeld in 2007 wekenlang een gevecht met Coca-Cola, dat een hogere prijs wilde voor zijn producten.
De volledige tekst van de advertentie luidt:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBunnik, 14 mei 2009-05-14
Geachte mevrouw, mijnheer,
Op deze ongebruikelijke manier wil ik u over het volgende informeren. Binnenkort zijn flessen, blikken en pakken van de merken die op deze pagina staan afgebeeld, (Crystal Clear, Royal Club, Sourcy en Sisi, red.) niet meer verkrijgbaar bij Albert Heijn.
Albert Heijn heeft besloten deze producten uit de schappen te halen. Dit is het gevolg van een zakelijk verschil van mening tussen Vrumona en Albert Heijn.
U staat hierbuiten maar u bent er wel de dupe van. U grijpt mis en dat is niet de bedoeling. Dat spijt mij bijzonder. Vrumona doet er alles aan om dit ongemak zo snel mogelijk weg te nemen.
Natuurlijk kunt u deze merken wel bij andere supermarkten kopen.
Met vriendelijke groet,
Jan-Kees Nieman
Directeur Vrumona
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid