Overslaan en naar de inhoud gaan

Leden scharen zich achter nieuwe koers BVA

Verantwoord communiceren, effectiviteit en netwerken zijn de nieuw geformuleerde kerndoelen van adverteerdersbond BVA.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee stemden de aanwezige BVA leden in tijdens de algemene ledenvergadering van BVA bond van adverteerders gisteren in het Mirandapaviljoen te Amsterdam. BVA-voorzitter Jan Driessen schetste drie trends, die het speelveld van adverteerders ingrijpend hebben veranderd: de mondige mediawijze consument, toenemende regelgeving vanuit de overheid, en de crisis die alle budgetten op scherp heeft gesteld.

related partner content for mobile comes here

De adverteerder moet op een actieve en betrokken manier met deze veranderingen omgaan, 'want anders wordt hij door de heg getrokken’, aldus Driessen. Dat betekent niet meer alleen zenden, maar de dialoog aangaan en gezamenlijk het voortouw nemen. 'Juist nu, in deze onvoorspelbare en roerige tijden, is het van groot belang samen op te trekken. Samen de krachten te bundelen om ook de komende jaren sterk te staan als communicatiebranche', aldus Driessen.

Het doel van BVA daarbij is het behoud van maximale bewegingsvrijheid in communicatie. Het middel is het nemen van verantwoordelijkheid in communicatie. 'Wil je vrijheid behouden dan kan dat alleen vrijheid in verantwoordelijkheid zijn', aldus de BVA voorzitter. Op het gebied van verantwoord communiceren steekt BVA dit jaar veel energie in belangenbehartiging via het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC) over issues als leenreclame, reclame gericht op kinderen en alcoholreclame. Ook is er contact met het FNLI over de voedingscode en worden de banden aangescherpt met de Stichting Reclame Code (SRC).

Naast verantwoord communiceren wil BVA onder de noemer ‘effectieve communicatie’ transparantie en betrouwbaarheid in commerciële communicatie blijven bevorderen (bereikscijfers, contracten met bureaus, juridisch advies). Activiteiten in dat kader voor 2009 zijn onder meer de omvorming van Stichting Internetreclame () in een joint industry committee (JIC) en de opbouw van het JIC Buitenreclame.

BVA meldt verder dat er een 'zeer gezonde financiële balans' is. De totale baten 2008 blijven 2,5 procent achter bij de begroting, maar de totale lasten zijn bijna 12 procent lager dan de begroting gebleven. Het exploitatieresultaat van 2008 bedraagt 83.308 euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in