Leden scharen zich achter nieuwe koers BVA
Daarmee stemden de aanwezige BVA leden in tijdens de algemene ledenvergadering van BVA bond van adverteerders gisteren in het Mirandapaviljoen te Amsterdam. BVA-voorzitter Jan Driessen schetste drie trends, die het speelveld van adverteerders ingrijpend hebben veranderd: de mondige mediawijze consument, toenemende regelgeving vanuit de overheid, en de crisis die alle budgetten op scherp heeft gesteld.
De adverteerder moet op een actieve en betrokken manier met deze veranderingen omgaan, 'want anders wordt hij door de heg getrokken’, aldus Driessen. Dat betekent niet meer alleen zenden, maar de dialoog aangaan en gezamenlijk het voortouw nemen. 'Juist nu, in deze onvoorspelbare en roerige tijden, is het van groot belang samen op te trekken. Samen de krachten te bundelen om ook de komende jaren sterk te staan als communicatiebranche', aldus Driessen.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuHet doel van BVA daarbij is het behoud van maximale bewegingsvrijheid in communicatie. Het middel is het nemen van verantwoordelijkheid in communicatie. 'Wil je vrijheid behouden dan kan dat alleen vrijheid in verantwoordelijkheid zijn', aldus de BVA voorzitter. Op het gebied van verantwoord communiceren steekt BVA dit jaar veel energie in belangenbehartiging via het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC) over issues als leenreclame, reclame gericht op kinderen en alcoholreclame. Ook is er contact met het FNLI over de voedingscode en worden de banden aangescherpt met de Stichting Reclame Code (SRC).
Naast verantwoord communiceren wil BVA onder de noemer ‘effectieve communicatie’ transparantie en betrouwbaarheid in commerciële communicatie blijven bevorderen (bereikscijfers, contracten met bureaus, juridisch advies). Activiteiten in dat kader voor 2009 zijn onder meer de omvorming van Stichting Internetreclame (Stir) in een joint industry committee (JIC) en de opbouw van het JIC Buitenreclame.
BVA meldt verder dat er een 'zeer gezonde financiële balans' is. De totale baten 2008 blijven 2,5 procent achter bij de begroting, maar de totale lasten zijn bijna 12 procent lager dan de begroting gebleven. Het exploitatieresultaat van 2008 bedraagt 83.308 euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid