Overslaan en naar de inhoud gaan

iPhone op de pijnbank

Het lijkt er steeds meer op dat iphone een gadget voor kinderen aan het worden is en de veeleisende gebruiker niet meer kan bekoren.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het lijkt er steeds meer op dat iphone een gadget voor kinderen aan het worden is en de veeleisende gebruiker niet meer kan bekoren. Waar de iphone fluitend naar de eerste plaats onder de smartphones wandelde na de eerste introductie lijken de gebruikers van het eerste uur zich tegen het aaibare apparaatje te keren. De Apple achterban geeft op allerlei fora ongezouten hints, tips en aanbevelingen. Allemaal gericht op de functionaliteit. De Apple gebruikers van het eerste uur willen dat ‘hun’ iphone volwassen wordt.

related partner content for mobile comes here

Blackberry streeft de iphone nu ook glorieus voorbij op de smartphone markt met de Curve, de Bold en de Pearl in de top 5. Google’s android platform lijkt aan te slaan en Nokia heeft met haar e71 ook een verrassend sterk product neergezet en daarbij een loyale achterban bereikt.

Ook in mijn nabije omgeving merk ik dat de iphone aan populariteit moet inleveren. Oke, er zijn er genoeg te vinden en iedereen vindt het prachtig, maar je moet toch wel wat concessies doen als je Apple’s multimedia-haantje-de-voorste in je broekzak hebt zitten. Neem op de eerste plaats maar een reserve telefoon mee, want je mag in je handjes wrijven als, bij normaal gebruik, je iphone het een dag uithoudt qua batterijduur. Het toetsenbord laat te wensen over en dat is killing voor de zakelijke markt, en dan is er nog het bereik. Meerdere malen bel ik met een iphone-er en de verbinding is slecht of wordt tussentijds onderbroken.

Waar we allemaal met open mond keken naar de eerste beelden van de iphone en waar we met stomheid geslagen waren over de usability, lijkt het er nu op dat we genoeg hebben van de iphone. Design en gebruiksgemak mag niet ten koste gaan van functionaliteit. Waar Apple lang de outsider kon spelen voor creatievelingen is het met de komst van de iphone een massamerk. Andere merken vullen het gat op van goed-presterende underdog buiten het scherpe licht van de spotlight. Apple weet er niet mee om te gaan. Ze liggen op de pijnbank.

In het geruchtencircuit wordt heftig gespeculeerd over de nieuwe iphone. Die zou toch echt een dezer dagen gepresenteerd gaan worden. De Apple achterban geeft op allerlei fora ongezouten hints, tips en aanbevelingen. Allemaal gericht op de functionaliteit. De Apple gebruikers van het eerste uur willen dat ‘hun’ iphone volwassen wordt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in