
De omzetten in de branche liggen onder druk, omdat consumenten minder uitgeven en de klantenloyaliteit is op een 'extreem laag niveau' beland, zegt marketingspecialist Paul Moers in De Telegraaf. Supermarkten konden hun omzetten alleen op peil houden door de prijzen te verhogen en dat gebeurde de afgelopen maanden dus ook. Dat geldt ook voor Albert Heijn. Maar nu wordt dus een nieuwe prijsactie aangekondigd.
Moers: 'Eigenlijk wordt in supermarkten de inflatie niet meer goed gemaakt. De stijgende trend van weleer is verdwenen. Dat is dus een verdomd serieuze zaak.' Volgens hem worden supermarkten sinds het begin van dit jaar 'voor het eerst in de malaise meegesleurd'.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensBron: De Telegraaf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee