Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw bloed bij SBS

Zendermanagers Net5 en Veronica worden vervangen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zendermanager Alphons Martens van Net5 en interim zendermanager Carter Duong van Veronica worden vervangen door respectievelijk Justine Huffmeijer en Mark Bruitsman. Justine Huffmeijer was programma manager onder Martens. Daarvoor deed ze productie-ervaring op bij onder andere Eyeworks en IDTV. Bruitsman was tot voor kort creative director bij RTL Concepts, waar hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van crossmediale concepten. Verder werkte hij onder andere voor Endemol (2000-2006).

related partner content for mobile comes here

In november werd al aangekondigd dat Remko van Westerloo en Harold Oomes van RTL naar SBS komen. Van Westerloo is per 1 april directeur televisie, Oomes wordt zijn adjunct. Van Westerloo kruipt ook in de rol van programmaleider van SBS 6. Daarin wordt hij bijgestaan door Remko Terlouw, de adjunct programmaleider SBS 6. Hij was sinds juli vorig jaar al channel manager van de zender.

Daarnaast is er nog een nieuwe functie gecreëerd in het zendermanagement van SBS: de zenderoverstijgende functie van content director. Die plek wordt ingevuld door Rudolf Polderman. Ook hij is weggehaald bij concurrent RTL waar hij de afgelopen jaren hoofdredacteur van So You Think You Can Dance en The Ultimate Dance Battle was. Polderman werkte in het verleden ook voor SBS en voor Talpa.

In november zei Georgette Schlick, CEO van SBS Broadcasting, dat het ‘helemaal niet nodig’ zou zijn om de bezem door het management te halen. Wel zei ze: ‘Ik ga wel kritisch kijken of iedereen hier wel op de juiste plek zit en of we nieuw bloed moeten aannemen.’Schlick zegt nu dat ze er van overtuigd is dat SBS met dit vernieuwde zendermanagement de positie in het medialandschap zal versterken. ‘De komende jaren willen en moeten we de band met de kijker flink aanhalen en verstevigen.’ Bij haar aantreden zei Schlick twee jaar nodig te hebben om SBS weer op de rails te krijgen. De Talpa-productie ‘The winner is’ bracht niet de ommekeer die sommigen verwachtten. In februari kwam het marktaandeel van SBS voor het eerst sinds lange tijd uit onder de 14 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in