ING voorziet voor volgend jaar groei van reclamebranche


Dat voorspelt het ING Economisch Bureau in een vandaag gepubliceerd Kwartaalbericht. Tot het zover is, moet er nog wel pijn worden geleden. Over 2011 nam de omzet van de reclamebranche verder af met 4%. Bezuinigingen in het bedrijfsleven zorgen er voor dat over het lopende jaar nog een omzetdaling met 2% wordt verwacht.
Maar door het vroegcyclische karakter van de reclamebranche is de sterkste krimp waarschijnlijk achter de rug, meent ING. De bankier gaat er vanuit dat de reclamebranche – vooruitlopend op een aantrekkende economie in 2013 – in de tweede helft van 2012 weer omzetgroei zal laten zien. Het EK voetbal en de Olympische Spelen dragen ertoe bij dat de krimp dit jaar minder sterk zal zijn dan in 2011.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn 2013 wordt dan eindelijk weer een kleine groei verwacht, als de branche kan profiteren van aantrekkende bedrijfsbestedingen.
ING ziet vooral kansen voor reclamebureaus die zich richten op de mobiele reclamemarkt. ‘Zo heeft het gebruik van mobiele applicaties een enorme potentie voor reclamedoeleinden. De opkomst van smartphones en tablets biedt bovendien kansen voor locatiegebaseerde mobiele reclame’, aldus Sasja van As-Winters, sectormanager Zakelijke Dienstverlening van ING. Kansen liggen er volgens ING ook voor reclamebureaus die zich richten op social media.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid