Overslaan en naar de inhoud gaan

ING voorziet voor volgend jaar groei van reclamebranche

De omzet van de reclamebranche zal dit jaar nog dalen. De sterkste krimp is echter achter de rug en volgend jaar is er weer ruimte voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat voorspelt het ING Economisch Bureau in een vandaag gepubliceerd Kwartaalbericht. Tot het zover is, moet er nog wel pijn worden geleden. Over 2011 nam de omzet van de reclamebranche verder af met 4%. Bezuinigingen in het bedrijfsleven zorgen er voor dat over het lopende jaar nog een omzetdaling met 2% wordt verwacht.

related partner content for mobile comes here

Maar door het vroegcyclische karakter van de reclamebranche is de sterkste krimp waarschijnlijk achter de rug, meent ING. De bankier gaat er vanuit dat de reclamebranche – vooruitlopend op een aantrekkende economie in 2013 – in de tweede helft van 2012 weer omzetgroei zal laten zien. Het EK voetbal en de Olympische Spelen dragen ertoe bij dat de krimp dit jaar minder sterk zal zijn dan in 2011.

In 2013 wordt dan eindelijk weer een kleine groei verwacht, als de branche kan profiteren van aantrekkende bedrijfsbestedingen.

ING ziet vooral kansen voor reclamebureaus die zich richten op de mobiele reclamemarkt. ‘Zo heeft het gebruik van mobiele applicaties een enorme potentie voor reclamedoeleinden. De opkomst van smartphones en tablets biedt bovendien kansen voor locatiegebaseerde mobiele reclame’, aldus Sasja van As-Winters, sectormanager Zakelijke Dienstverlening van ING. Kansen liggen er volgens ING ook voor reclamebureaus die zich richten op social media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in