Overslaan en naar de inhoud gaan

Pinterest brengt je website in beeld

Je kent het vast wel. Zo’n moment waarop dat ene beeld jou ervan weerhoudt om een website te verlaten. Het kan van alles zijn; een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor iedereen vrij toegankelijk
Beelden zijn krachtig, ze zeggen immers meer dan duizend woorden en als een beeld opvalt tussen al die andere beelden die we op een dag, veelal onbewust verwerken, moet het wel heel speciaal zijn. Dat zullen de oprichters van vast ook begrepen hebben toen ze in maart 2010 hun online prikbord lanceerden. Dit prikbord, Pinterest genaamd is voor iedereen vrij toegankelijk. Je hebt alleen een uitnodiging nodig om een account aan te maken en je kunt erop los ‘pinnen’.

related partner content for mobile comes here

Plaatjes delen
Hoe werkt het? Als je eenmaal je account hebt, maak je boards – prikborden – aan voor elk thema dat je interessant vindt. Met een speciale en eenvoudig geïnstalleerde ‘Pin it’ knop pin of prik je foto’s en video’s die je op het internet tegenkomt op je boards. Deze kun je trouwens ook uploaden van je computer of ‘repinnen’ van andermans boards. Zo, je hebt je eerste plaatjes gepind. Nu nog ander mensen hun boards volgen, dan worden jouw boards ook gevolgd en kun je plaatjes delen op Pinterest en op andere sociale media zoals Twitter en Facebook.

Laat je inspireren
Wat is nu de kracht van Pinterest? Stel je het eens voor. Je logt in en laat je inspireren door een constante stroom van afbeeldingen en video’s. Auto’s, kleding, sport, eten, woninginterieurs, tuinen, bekende acteurs, boeken, dieren, spreuken, kunst en portfoliobeelden. Die laatstgenoemde beelden passen prima in de mengeling van onderwerpen op Pinterest. Daarom is dit sociaal medium ook een fantastisch podium voor bedrijven en zelfstandige professionals zoals: reclamebureaus, grafisch vormgevers, kunstenaars, webwinkels en zelfs tekstschrijvers. Het was ook reclamebureau in Groningen dat me via Facebook uitnodigde voor Pinterest.

Je dringt niets op
Waarom zou je Pinterest zakelijk gebruiken? Ten eerste omdat Pinterest alleen met beelden werkt en die kunnen immers heel krachtig zijn. ‘Pinners’ die tot jouw doelgroep behoren, worden vanzelf tot jouw beelden aangetrokken. Daar hoef je niets voor te doen, op het verversen van je boards na. Je dringt dus niets op. Daarnaast kost het je niets en doe je alles online. De wereld ligt dus aan je voeten en die wereld bestaat uit bedrijven én particulieren. Particulieren die jou via de gebaande zakelijke wegen niet gevonden hadden.

Interessant voor zakelijk gebruik
Maar er is nog iets aan Pinterest dat het interessant maakt voor zakelijk gebruik. Op alle plaatjes die met de ‘Pin it’ knop van het internet zijn geplukt, staat de ‘bronwebsite’ vermeld. Andere pinners kunnen dus via dat ene plaatje jouw website, webwinkel of blog bezoeken. Pinterest brengt jouw website in beeld en het was een beeld dat deze pinner verleidde tot een bezoek aan jouw website. Wie weet wat voor inspirerende relatie daaruit ontstaat?

Uitnodiging
Waar wacht je nog op? Stuur me je e-mail adres via {encode="wimbeunderman@gmail.com" title="wimbeunderman@gmail.com"} en je krijgt van mij een Pinterest uitnodiging!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in