Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers aan de basis van bezieling in business

Volgens Martijn Raaijmakers, directeur van Passionair Nederland en schrijver van het boek ‘Leef je Passie!’ en oprichter van United…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Martijn Raaijmakers, directeur van Passionair Nederland en schrijver van het boek ‘Leef je Passie!’ en oprichter van United by Passion, hebben we te maken met drie crisissen: economisch, sociaal-maatschappelijk en ecologisch. Er zijn drastische maatregelingen nodig en een verandering van mindset moet snel worden ingezet. Martijn meent dat juist marketeers ‘sleutelbewaarders’ zijn, omdat zij wezenlijk kunnen bijdragen aan de wereldwijde transitie naar een nieuw en duurzaam maatschappelijk systeem. Een interview.

related partner content for mobile comes here

VN-rapporten
Hoezo drie crisissen in plaats van die ene economische die al erg genoeg is?, vraag ik hem. Martijn: “Denk bij sociaal-maatschappelijk aan kinderarbeid dat nog steeds op onze planeet plaatsvindt. En daarnaast is er nog veel kindersterfte en mensenhandel. Eigenlijk bestaat slavernij nog, al heeft het nu een andere vorm aangenomen. De ecologische crises lijkt mij logisch, denk maar aan de verhalen die , , Ervin Lazlo en Paul Gilding ons hierover vertellen. Ook zijn er online vele VN-rapporten te vinden met schrikbarende data over ons milieu.” Welke data bedoel je? “Zo bestaan er cijfers in VN-rapporten dat er over 20 jaar in de zomer geen noordpoolijs meer bestaat’’, vertelt Martijn. Dat we sowieso in een economische crisis zitten is mij verder helder. Ik leef niet onder een steen. Martijn hierover:”Het is vrij onzinnig dat bedrijven denken dat groei voor iedereen eindeloos door kan gaan. Dat gebeurt in de natuur toch ook niet, en wat valt er nog te groeien als de grondstoffen ondertussen opraken?”

United by Passion
Martijn schreef het boek . Het is een boek voor iedereen die zijn passie wil ontdekken en leven. Dit handboek gidst je in het leven vanuit ‘Hart en Ziel’. Verder is hij oprichter van . Dit is een internationaal initiatief van diverse, gelijkgestemde mensen, met de intentie om als open bron, vrij van geld, vrij van hiërarchie en met de inzet van ieders specifieke talenten de krachten te bundelen. Met als doel: een duurzame samenleving. Een aantal ambassadeurs zoals Frank du Mosch, Jeroen Smit en Herman Wijffels heeft zich ondertussen aan dit initiatief verbonden. Hun voorbeeld is in enkele weken tijd al gevolgd door meer dan zevenhonderdvijftig mensen.

Sleutelrol
Martijn komt zeer empathisch over; de ‘transfer of emotions’ is zijn USP. Martijn: “Mensen willen steeds meer vanuit ‘hart en ziel’ leven èn werken. Zeker 20% van Nederland denkt er op die manier over, 60% zit er bijna tegenaan en 20% vindt dit idee van bezieling maar geneuzel en remt deze trend liever af. Passie ontstaat door te leven vanuit ‘hart en ziel’. Het zijn juist de marketeers die zullen moeten gaan werken aan de bewustwording van deze tendens en dit in het bewustzijn van hun leidinggevenden en klanten gaan brengen. Ze hebben naar mijn mening hier zelfs een sleutelrol in te vervullen. Deze rol kunnen ze natuurlijk niet altijd in hun eentje oppakken binnen een organisatie. Belangrijk is dat dit via cocreatie gaat ontstaan. Ik zie United by Passion daarbij als het ideale cocreatie platform. Gelijkgestemde mensen kunnen elkaar hier vinden, inspiratie uitwisselen en optimaal cocreëren.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in