Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips zet eerste stap in e-sports door Team Gullit te sponsoren

Philips wil zijn nieuwe OneBlade-scheertool ruim een jaar lang onder de aandacht brengen van jongemannen. Die spelen bijvoorbeeld FIFA.
Philips OneBlade Ruud Gullit
Bij de perspresentatie
© Afbeelding: Philips
Philips OneBlade Ruud Gullit
Bij de perspresentatie
© Afbeelding: Philips

Philips gaat een samenwerking aan met Team Gullit, een team e-sportsteam dat succes boekt in het populaire online voetbalspel FIFA. Alle Team Gullit-talenten hullen zich gedurende het seizoen van FIFA ’23 in een door Philips gesponsord t-shirt, Team Gullit-spelers gaan de Philips OneBlade-scheertool onder de aandacht brengen en ook via retailpartners komt er aandacht voor de sponsordeal. Ook Ruud Gullit, oud-profvoetballer en ambassadeur van Team Gullit, verbindt zich aan Philips OneBlade.

related partner content for mobile comes here

De samenwerking tussen Philips OneBlade en Team Gullit geldt tot en met 2023. Team Gullit bestaat uit zes professionele gamers die gezamenlijk diverse internationale toernooien in FIFA gewonnen hebben. Gullit verbond zijn naam in 2018 aan een eigen FIFA-voetbalacademie.

Nieuw t-shirt en nieuwe scheertool

Nu het nieuwe FIFA-seizoen start, komt er ‘zeer waarschijnlijk’ een nieuw Team Gullit-t-shirt beschikbaar in het voetbalspel. Dit t-shirt, voorzien van het OneBlade-productlogo, is door alle FIFA-spelers te gebruiken. Op het huidige FIFA-t-shirt van Team Gullit prijkt Samsung Galaxy, dat dus verdwijnt.

Ook gaan de zes gamers van Team Gullit gedurende de samenwerking aandacht besteden aan Philips OneBlade, een ‘alles-in-een-scheertool’ die vijf jaar geleden op de markt is gebracht. Samen met de sponsordeal onthult Philips het nieuwste model in de OneBlade-serie, de 360 Blade. Ook deze scheertool beweegt richting de digitale wereld. De gebruiker kan het apparaat aan een bijbehorende app verbinden om bijvoorbeeld via augmented reality (AR) scheerstijlen te bekijken.

Gullit: al lang fan van OneBlade

Ruud Gullit zegt de bestaande OneBlade al jaren naar tevredenheid te gebruiken, lang voordat een commerciële samenwerking in beeld was. Twee jaar geleden raakte hij voor het eerst in gesprek over een mogelijke merksamenwerking via zijn socialmedia-agent Brands Connected. Daar rolt nu dus een sponsordeal uit tussen Team Gullit en OneBlade. Een multimediale samenwerking waar de oud-voetballegende zelf ook in fungeert. Het eerste resultaat is een video waarin Gullit en zijn zoon Maxim praten over stijl en identiteit, en zich allebei scheren met de OneBlade. De video is hieronder te bekijken.

Jongeren bereiken

Philips gaat de samenwerking met Team Gullit met name aan om jongemannen beter te bereiken. Een doelgroep die doorgaans voor het eerst te maken krijgt met baardgroei en zich voor het eerst gaat scheren om een eigen baard- en/of snorstijl te ontwikkelen. Dat kan met simpele scheermesjes of multifunctionele scheerapparaten van allerlei merken, waaronder de OneBlade.

Door de scheertool onder de aandacht te brengen in FIFA en op socialmediakanalen van gamers en Gullit, hoopt Philips de merkbekendheid en merkvoorkeur van OneBlade onder het jonge publiek te vergroten. Het bedrijf laat de samenwerking met Team Gullit ook op de winkelvoer zien in de hoop de verkoop van de OneBlade aan te jagen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in