Overslaan en naar de inhoud gaan

Blauw lanceert Distinctive Brand Asset Benchmark voor merkgroei

Blauw Research lanceert de Distinctive Brand Asset Benchmark op 20 en 21 september op het Martketing Information Event 2022.
Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
DBA Benchmark
DBA Benchmark

Blauw Research lanceert de Distinctive Brand Asset Benchmark op 20 en 21 september op het Martketing Information Event 2022 bij Jaarbeurs Utrecht. Resultaten van jarenlang vernieuwend onderzoek voor inmiddels honderden merken zijn voor extra inzicht in een database gebundeld, uniek in Nederland. Als merken de kracht van hun brand assets testen kunnen zij zich vergelijken met de winnaars in 7 DBA-hoofdgroepen en 19 unieke subgroepen, van logo tot pay off en van productvorm tot kleurgebruik. Merken sturen zo voortaan nog beter op effectief gebruik van brand assets, voor meer herkenning en extra concurrentievoordeel.

Vergelijking met winnaars

Sanna van Geldermalsen en Wilco Wigboldus staan aan de wieg van de DBA Benchmark en adviseren hier ook over. Sanna: DBAs zijn zintuigelijke merkelementen in het beheer van het merk. In essentie zijn het betekenisloze vormen, kleuren of zelfs geluiden. Merken laden DBAs met betekenis, associaties en emotie.’ Dat gaat veel verder dan alleen een beeldmerk of pay off, dat kunnen productvormen zijn, karakaters en natuurlijk ook sound logo’s. We volgen daarbij de indeling van Jenni Romaniuk, collega van Byron Sharp. De DBA Benchmark geeft extra inzicht. We zien bijvoorbeeld dat er veel gediscussieerd wordt over logo’s en kleur maar dat de effectiviteit ervan achter blijft. Het loont echt om te werken met een karakter, zoals M&M’s doet en bol.com eerder met Billie deed.

Krachtiger merken

Wilco: Natuurlijk zetten we de DBA Benchmark in bij onze DBA studies. Je wil als merk echt wel weten hoe je scoort ten opzichte van het gemiddelde. We meten daarbij niet alleen de herkenning maar ook de associaties en emoties die aan de brand assets kleven. Dat laatste doen we met een impliciete meetmethode die veel meer zegt over de invloed op onbewuste beslisprocessen dan een expliciete manier van ‘recht toe recht aan’ uitvragen. Ook draagt de DBA Benchmark bij aan Strategisch Brand Asset Management, waarbij met namen grote klanten verschillende brand assets optimaal kunnen combineren om verschillende communicatiemoment effectiever te ondersteunen. Zo dragen we echt bij aan krachtiger merken.

Extra info: achtergrond informatie over de DBA Benchmark kun je vinden in de whitepaper Boost je merk met Distinctive Brand Assets 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in