Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe brengt TUI het beste duurzame vakanties onder de aandacht?

Wat vinden reizigers belangrijk als het om duurzaamheid gaat?
Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Bannertest TUI
Bannertest TUI

Reizen werd afgelopen jaar voor veel consumenten bemoeilijkt vanwege coronamaatregelen. Toch had TUI het verlangen om haar reis- en vakantie-aanbod te blijven ontwikkelen. Zo ook duurzame vakanties, want TUI wil graag extra bijdragen aan mens en milieu op de vakantiebestemmingen. Om ervoor te zorgen dat ook toekomstige generaties kunnen genieten van een vakantie introduceert TUI fair travel; een pakketreis waarmee je samen met TUI bijdraagt aan een eerlijke vakantie met positieve impact. Maar hoe kan TUI haar fair travel reizen het beste aan de man brengen? Wat vinden reizigers belangrijk als het om duurzaamheid gaat? Binnen 24 uur onderzocht SPRINT twee verschillende TUI fair travel-banners. Met de resultaten kon TUI haar aanpak direct verbeteren.

De kwetsbare aarde is tegenwoordig voor veel mensen een belangrijk thema, met de wil om eerlijk en duurzaam te leven als belangrijk gevolg. Ook TUI wil daar aan bijdragen met fair travel: het aanbod van vakanties met oog voor het welzijn van de lokale bevolking en economie, een verblijf in een hotel met een eco-label en die bijdraagt aan de verduurzaming van mobiliteit. Met fair travel wil TUI een bredere doelgroep overtuigen bewuster en duurzamer te reizen, door deze vakanties heel toegankelijk te maken. Fair travel reizen zijn geen ‘survival’-vakanties, maar gewone en ook deels luxe vakanties. Om deze fair travel vakanties onder de aandacht te brengen, ontwierp TUI twee verschillende reclame-banners. De vraag is nu welke banner mensen het meest beweegt om deze fair travel reizen te boeken?

Bannertest TUI fair travel

De eerste reclame-banner van TUI fair travel focust vooral op het steunen van de lokale economie en bevolking. Met de tweede banner hoopt TUI vooral de misverstanden over en aarzeling voor een duurzamere vakantie weg te nemen, zodat consumenten zien dat duurzaam reizen veel mogelijkheden biedt. SPRINT onderzocht welke banner het beste zou uitpakken, door voor beide banners een online vragenlijst uit te zetten. Beide vragenlijsten werden binnen mum van tijd door zo’n 100 Nederlanders ingevuld.

Online vragenlijst van SPRINT

Voor de bannertest van TUI werd onze standaard advertentietest gebruikt bestaande uit vragen zoals:

  • Hoe leuk vindt u deze advertentie?
  • Als u de advertentie op een website zou zien, zou u dan stoppen en ernaar kijken, of zou u verder scrollen?
  • Welk cijfer geeft u deze advertentie en waarom?
  • Vindt u het duidelijk dat de advertentie van TUI is?
  • Zet de advertentie u aan om een duurzame vakantie of reis te boeken?

Daaraan voegden we nog een aantal vragen toe, zoals welke onderdelen van duurzaamheid respondenten belangrijk vinden, en óf de boodschap van elke banner duidelijk was overgebracht of niet. Ook vroegen we of de respondenten wilden aangeven welke specifieke onderdelen van de advertenties ze wel of niet aantrekkelijk vonden.

Het fijne aan SPRINT is dat het gestandaardiseerde platform je in staat stelt om snel inzichten te vergaren. Hierdoor kun je een data gedreven keuze maken welke creatieve richting op te gaan. Daarnaast kan je altijd zelf vragen toevoegen, om het meeste uit de test te halen en zo goed mogelijk te begrijpen wat het potentieel is, en waar nog geoptimaliseerd kan worden. Op basis van deze test hebben wij het creatieve concept verder kunnen optimaliseren, om zo goed mogelijk uit te leggen waar Fair Travel voor staat en dit prachtige product in de markt te zetten. ”

Roelof Smallenburg Consumer Insights Manager Benelux TUI

Wat leverde het onderzoek op voor TUI fair travel?

Binnen 24 uur had SPRINT alle resultaten van de bannertest verzameld en overhandigd aan TUI. Uit de resultaten bleek dat de respondenten enthousiast waren over het concept van duurzame reizen en vakanties. En op basis van de voorkeuren van de respondenten, kon TUI vervolgens kiezen om met een van de twee bannerconcepten verder te gaan, en deze waar nodig te verbeteren. Zo kan TUI de best mogelijke banner ontwerpen én ervoor zorgen dat haar klanten eerlijke vakanties met een positieve impact gaan boeken, opdat ook volgende generaties nog kunnen genieten van al het moois op deze wereld.

Welke reclame-uiting kun jij het beste verder ontwikkelen? Laat de advertentie(s) door SPRINT testen en je ontvangt binnen 24 uur jouw antwoord

Lees hier meer over onze testen of vraag een gratis demo aan.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in