Overslaan en naar de inhoud gaan

ING kiest na creatieve pitch voor Omnicom-bureaus

TBWA\Neboko wordt het bureau van ING in Nederland. Hiermee komt na 12 jaar een einde aan de samenwerking met Wunderman Thompson.
ing tbwa
ing tbwa

ING neemt afscheid van Wunderman Thompson en gaat verder met TBWA\Neboko. Dat is de uitkomst van een pitch voor een creatieve partner voor alle externe campagnes van de bank. 

related partner content for mobile comes here

De pitch betrof ook België. Daar gaat TBWA\Brussel aan de slag voor ING.

Lukas Kreutzer, bij ING Nederland verantwoordelijk voor branding, advertising en sponsoring, zegt dat de financiële instelling in Nederland jarenlang succesvol heeft samengewerkt met Wunderman Thompson. Toch ging het op zoek naar een lead-creative-agency die de komende jaren samen met ING verder bouwt aan het merk en de marketingcommunicatie.

Kreutzer: 'ING staat voor een goede digitale klantervaring en wil bijdragen aan een duurzame toekomst voor iedereen. Dat willen we veel duidelijker naar voren laten komen. Tijdens de pitch voelden wij een enorm goede klik met TBWA\Neboko en wij denken dat we samen op een creatieve manier invulling kunnen geven aan deze nieuwe uitdaging voor ons merk.’

Rik Ledder, ceo TBWA\Neboko, vindt dat ING en TBWA allebei geloven in 'de kracht van een disruptieve aanpak' om de business te laten groeien. 

Ledder: 'Dat maakt ING tot een van de meest 'unbanky' spelers binnen de financiële markt. We zijn waanzinnig trots om met dit mooie, iconische, Nederlandse merk samen te werken en te bouwen aan een mooie toekomst.'

Inmiddels zijn ING Nederland en TBWA\Neboko de samenwerking begonnen met het invullen en uitwerken van de koers. De bureaupitch werd begeleid door Flock Associates uit Londen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in