Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de genomineerden voor de Dutch Media Week Award

De prijsuitreiking vindt plaats op 5 oktober tijdens de Dutch Media Week.
Dutch Media Week
© Afbeelding: Dutch Media Week
Dutch Media Week
© Afbeelding: Dutch Media Week

De drie genomineerden voor de eerste Dutch Media Week Award zijn bekendgemaakt door de driekoppige vakjury. De bekendmaking van de winnaar gebeurt op 5 oktober tijdens het Dutch Media Week Dinner in Beeld & Geluid. Daar vindt ook de prijsuitreiking plaats.

related partner content for mobile comes here

De genomineerden

De bekendmaking van de genomineerden stond gepland voor begin september, maar liet dus langer op zich wachten. De eerste Dutch Media Week Award is een prijs voor 'de mediamaker die de meeste positieve impact heeft gecreëerd.' In de race voor die prijs zijn Angie Smets, Pepijn Keppel en Ikenna Azuike. 

Smets is studio director en executive producer bij Guerilla, een gamebedrijf uit Amsterdam dat vooral bekend is van de populaire games Horizon Zero Dawn en Horizon Forbidden West. Deze games, voor de Sony PlayStation, verkopen goed en krijgen lovende recensies van journalisten en gebruikers. In de games is diversiteit een vanzelfsprekendheid, oordeelt de vakjury. En Smets is één van de aanvoerders van deze beweging. 

Keppel op zijn beurt publiceerde dit jaar zijn debuutboek 'De laatste man' over zijn tijd als tophockeyer. Naar aanleiding van zijn publicatie verscheen Keppel regelmatig in de media om te praten over de positie van de lhbti-gemeenschap in de wereld van topsport. Zo zet hij een onderwerp op de kaart dat in Nederland en het buitenland nog als een taboe geldt, redeneert de jury. 

Azuike tot slot is de maker van de podcastserie 'Vluchtnummers', waarin vluchtelingen aan de hand van muziekfragmenten vertellen over hun (vlucht)verhaal. De jury is onder de indruk van de manier waarop de podcastmaker vluchtelingen een podium biedt en zo ook andere culturen aan het woord laat. 

Vakjury

De vakjury beslist wie de prijs wint - er is geen rol weggelegd voor het publiek. De jury bestaat uit Mark Deuze (hoogleraar mediastudies), Len Maessen (technologieredacteur) en Mischa Blok (verslaggever, radiopresentator en documentairemaker). De prijs maakt onderdeel uit van de Dutch Media Week die traditiegetrouw in Hilversum plaatsvindt. De 2022-editie start op 3 oktober, eindigt 9 oktober en gaat vooral over de voor- en nadelen van technologie in een veranderende maatschappij. 

Adformatie schreef onlangs al over de recordpoging live podcasts achter elkaar maken. De organisatie mikt op 200 uur. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in