'We doen het goed of we doen het niet.' Hotelketen CitizenM bestormt de hotelbranche
Het doel van CitizenM was vanaf het begin zonneklaar, zegt Robin Chadha in de meeting room van de met fraai design meubilair ingerichte Amsterdamse vestiging. ’Voordat er een uitgewerkt concept lag, was er al een werktitel: one star is born. Het belangrijkste wat we wilden was de hotelbranche met haar traditionele sterrenrating, van binnenuit ontregelen.
Chadha trad daarmee in het spoor van zijn vader die eerder het kledingmerk Mexx groot maakte. ‘We werden geïnspireerd door H&M dat ineens ging samenwerken met Karl Lagerfeld. Met EasyJet kon je de hele wereld rondvliegen en voor een tientje naar Barcelona. We dachten: hoe kan dat? Luxe voor een betaalbare prijs en een brug slaan tussen hoge en lage cultuur, tussen luxury en toegankelijkheid. Dat werd het doel.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidPrachtige case waar ik als merkadviseur van smul, hulde aan iedereen die erbij betrokken is!