Overslaan en naar de inhoud gaan

'We doen het goed of we doen het niet.' Hotelketen CitizenM bestormt de hotelbranche

Dit jaar opent hotelketen CitizenM vestiging nummer 30. Robin Chadha, Rob Wagemans en Matthijs de Jongh over het succes.
CitizenM
CitizenM

Het doel van CitizenM was vanaf het begin zonneklaar, zegt Robin Chadha in de meeting room van de met fraai design meubilair ingerichte Amsterdamse vestiging. ’Voordat er een uitgewerkt concept lag, was er al een werktitel: one star is born. Het belangrijkste wat we wilden was de hotelbranche met haar traditionele sterrenrating, van binnenuit ontregelen. 
 
Chadha trad daarmee in het spoor van zijn vader die eerder het kledingmerk Mexx groot maakte. ‘We werden geïnspireerd door H&M dat ineens ging samenwerken met Karl Lagerfeld. Met EasyJet kon je de hele wereld rondvliegen en voor een tientje naar Barcelona. We dachten: hoe kan dat? Luxe voor een betaalbare prijs en een brug slaan tussen hoge en lage cultuur, tussen luxury en toegankelijkheid. Dat werd het doel.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Hans de Koning

Prachtige case waar ik als merkadviseur van smul, hulde aan iedereen die erbij betrokken is!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in