Overslaan en naar de inhoud gaan

Birgit Zuurveld laat bureauwereld achter zich: 'Ik ben liever op één merk gefocust'

Zuurveld gooit het na een kort avontuur als strategy director en MT-lid van Hammerfest over een andere boeg.
birgit zuurveld
Zuurveld: 'Bureaus initiëren te weinig verandering'
birgit zuurveld
Zuurveld: 'Bureaus initiëren te weinig verandering'

Een opvallende move in bureauland. Het huwelijk tussen strategy director Birgit Zuurveld en Hammerfest heeft niet langer dan tien maanden standgehouden. Dit voorjaar besloot Zuurveld het social bureau te verlaten en zich op het freelancen te storten. Nu laat ze weten zich in te willen zetten voor een ‘do good’-merk.

related partner content for mobile comes here

Zuurveld werd vorig jaar zomer aangesteld bij Hammerfest, waar ze tevens MT-lid was. Ze kwam van social bureau Dorst & Lesser, waar ze in zeven jaar tijd was opgeklommen van community manager naar strategy director tot uiteindelijk managing director in de laatste twee jaar.

Routines doorbreken

Waarom is het dienstverband bij Hammerfest zo kort overeind gebleven? Zuurveld: 'Na mijn tijd bij Dorst & Lesser wilde ik mezelf weer uitdagen door routines te doorbreken en erachter te komen wat ik echt leuk vind. Bij Hammerfest dacht ik dat te vinden; een prachtig bureau met een nog mooiere missie (maatschappelijke impact, red.), maar ik merkte al gauw dat ik niet op mijn plek zat.'

Dat ligt niet aan Hammerfest, benadrukt ze. ‘In mijn carrière heb ik mezelf altijd uitgedaagd om verschillende functies op te pakken, maar door een overstap te maken naar een vergelijkbaar bureau in een functie die ik al eerder had bekleed, vond ik niet de uitdaging die ik zocht. En inderdaad, dat is achteraf makkelijk praten.'

Te kleine stapjes

Wat gaat Zuurveld nu doen? 'Ik maak me veel zorgen over de wereld, en dan met name het moment waarop wij ons eigen leven op aarde onmogelijk maken. Daarom wil ik mijn ervaring inzetten voor een do good-merk dat hier ook actie op onderneemt, liefst binnen een start- of scale-up. Bovendien lijkt het me fijn om langere tijd op één merk gefocust te zijn.'

De bureauwereld neemt niet genoeg actie op dit punt? ‘Niet genoeg, eerlijk gezegd. Er worden slechts kleine stapjes gezet. Mijn ervaring is dat de verandering niet bij bureaus wordt geïnitieerd, maar bij merken.’

Carlijn van Wulftten-Palthe, die toevallig genoeg met Zuurveld bij Dorst & Lesser heeft samengewerkt, neemt het stokje als strategy director bij Hammerfest van haar over. Haar MT-functie is nog niet opgevolgd. Voorlopig is Zuurveld nog actief als freelance strategy director.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in