Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlands Bakkerij Centrum wil imago van brood verbeteren met animatiecampagne

De ‘nietsvermoedende graankorrel’ zit ‘boordevol vezels’, aldus voice-over James Worthy in de door Selmore ontwikkelde campagne.
brood campagne
Er doen 'allerlei verhalen' over brood de ronde, stelt NBC
brood campagne
Er doen 'allerlei verhalen' over brood de ronde, stelt NBC

Volgens het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) doen er ‘allerlei verhalen’ de ronde over brood. Zo zou het bijvoorbeeld ongezond zijn en slecht voor je darmen. Onzin, vindt het NBC, dat een educatieve campagne heeft gelanceerd om te benadrukken dat brood júist gezond is en bovendien past in een moderne levensstijl.   

related partner content for mobile comes here

Brood, goed verhaal

De animatiecampagne, ontwikkeld door Selmore, Food Cabinet en Artbox, bestaat uit een reeks verhalen, waarvan de eerste, getiteld Succesverhaal, het verhaal vertelt van een ‘nietsvermoedende graankorrel’ die erachter komt dat zijn succes ‘in z’n buitenkant’ zit, ‘want die zit boordevol vezels’. Brood, goed verhaal, voegt voice-over James Worthy toe. Aardig detail is dat de schrijver als bekend stottert, wat maakt dat de opname 'de hele middag' in beslag nam, zegt creative director Niels Westra goedbedoeld.

Selmore is sinds begin dit jaar het vaste bureau van het NBC. Het won recent de pitch van Alfred, dat de 'Ode aan brood'-reeks voor het NBC ontwikkelde.

Voedzame eigenschappen

De reeks gaat verder in oktober, wanneer Onzinverhaal en Sterk Verhaal uitkomen en waarin de voedzame eigenschappen van volkorenbrood worden uitgelicht. Dit alles is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, voegt het NBC toe.

De kijker van de verhalen wordt geleid naar broodgoedverhaal.nl, waarin een digitale bibliotheek de verschillende verhalen samenkomen.

De campagne wordt op televisie en online uitgerold, in Nederland en België. Bekijk 'Succesverhaal' hieronder:

Credits:
Klant: Nederlands Bakkerij Centrum
Creative: Selmore Creative Agency
Strategy: Food Cabinet
Regie: Jorrit Stollman
Productie: Artbox
Animatie: Artbox, A Good Beer
Post Productie: Compound
Geluidsstudio: Public Audio

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in