Unilevermarketeers chatten met consumenten


Unilever wil informatie over eetgewoontes, kookgedrag en koopgedrag. Ook willen de marketeers weten wat de consumenten vinden van de producten, merken en reclame.
De marketeers zullen in een gesloten omgeving, in groepen van vijf, wekelijks chatten met drie consumenten, aldus Willeke Brokking (CMI Manager FoodsUnilever) tegen Adformatie: ‘We hebben gekozen voor Facebook omdat we minimaal wekelijks contact willen, maar wel op het moment dat het de consument uitkomt.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe resultaten zijn voor intern gebruik en moeten met name insights opleveren. Doel van Unilever is dat marketeers een beter begrip en gevoel krijgen van wat consumenten echt vinden.
In 2009 liet Unilever marketeers een etmaal logeren bij consumenten, onder de noemer Deep Dive. De marketeers die nu meewerken aan de Facebooksessie zullen de consumenten uiteindelijk ook live ontmoeten.
Unilever roept consumenten op om mee te doen via het eigen online netwerk Yunomi. De methode is een proef, bij gebleken succes zullen andere clusters ook starten met chatsessies.
Bron: Adformatie
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid