Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilevermarketeers chatten met consumenten

Vanaf 26 oktober mogen de 30 marketeers van het Savoury-cluster (Unox, Knorr, Bertolli, Conimex en Cup-a-Soup) drie maanden lang chatten op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever wil informatie over eetgewoontes, kookgedrag en koopgedrag. Ook willen de marketeers weten wat de consumenten vinden van de producten, merken en reclame.

related partner content for mobile comes here

De marketeers zullen in een gesloten omgeving, in groepen van vijf, wekelijks chatten met drie consumenten, aldus Willeke Brokking (CMI Manager FoodsUnilever) tegen Adformatie: ‘We hebben gekozen voor Facebook omdat we minimaal wekelijks contact willen, maar wel op het moment dat het de consument uitkomt.’

De resultaten zijn voor intern gebruik en moeten met name insights opleveren. Doel van Unilever is dat marketeers een beter begrip en gevoel krijgen van wat consumenten echt vinden.

In 2009 liet Unilever marketeers een etmaal logeren bij consumenten, onder de noemer . De marketeers die nu meewerken aan de Facebooksessie zullen de consumenten uiteindelijk ook live ontmoeten.

Unilever roept consumenten op om mee te doen via het eigen online netwerk . De methode is een proef, bij gebleken succes zullen andere clusters ook starten met chatsessies.

Bron: Adformatie

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in