Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten willen shopdata delen met merken

71 procent van de consumenten wereldwijd heeft geen moeite met het delen van online shopdata met merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zegt McCann Worldgroup in het onderzoek ‘The Truth About Privacy’. Een stuk minder consumenten wil financiële data delen (14 procent). 27 procent heeft er geen moeite mee om medische informatie te delen, 39 procent wil best persoonlijke data delen. En wat betreft het delen van locatie-informatie: hier heeft 49 procent geen moeite mee.

related partner content for mobile comes here

Welke bedrijven worden het meeste vertrouwd als het gaat om delen van persoonlijke data? Wereldwijd zijn dat vooral de banken en creditcardbedrijven. 69 procent heeft voldoende vertrouwen dat banken goed met hun gegevens omgaan, 57 procent vertrouwt creditcardbedrijven. Daarna volgen medische en farmaceutische bedrijven, en verzekeraars. Bedrijven die het minst worden vertrouwd, zijn cosmetische bedrijven en datingsites.

McCann ondervroeg 6525 personen in de VS, Groot-Brittannië, Hong Kong, Japan, India en Chili.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in