Consumenten willen shopdata delen met merken
Dit zegt McCann Worldgroup in het onderzoek ‘The Truth About Privacy’. Een stuk minder consumenten wil financiële data delen (14 procent). 27 procent heeft er geen moeite mee om medische informatie te delen, 39 procent wil best persoonlijke data delen. En wat betreft het delen van locatie-informatie: hier heeft 49 procent geen moeite mee.
Welke bedrijven worden het meeste vertrouwd als het gaat om delen van persoonlijke data? Wereldwijd zijn dat vooral de banken en creditcardbedrijven. 69 procent heeft voldoende vertrouwen dat banken goed met hun gegevens omgaan, 57 procent vertrouwt creditcardbedrijven. Daarna volgen medische en farmaceutische bedrijven, en verzekeraars. Bedrijven die het minst worden vertrouwd, zijn cosmetische bedrijven en datingsites.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMcCann ondervroeg 6525 personen in de VS, Groot-Brittannië, Hong Kong, Japan, India en Chili.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid