Out now: Creatie 5 met Mr. Boonstra
Ewoudt Boonstra brengt in Creatie 5 een ode aan de diversiteit. Hij gaat op zoek naar omstandigheden waarin alle vormen van creativiteit floreren. Art director Boonstra werkte tot vorig jaar bij KesselsKramer en doet nu projecten onder de naam Mr. Boonstra. Hij wordt ingehuurd door reclamebureaus als Tribal DDB, CCCP en Wieden+Kennedy, maar doet ook eigen projecten voor klanten. Zijn blikveld beperkt zich niet tot reclame, Boonstra regisseert ook en hij maakte een fotografieboek.
‘Je kunt er heel filosofisch over doen, maar dat [diversiteit] boeit mij. Ik vind het niet zo interessant om heel monogaam met één ding bezig te zijn. – hoewel ik het in andere mensen wel bewonder. Ik hou meer van de zoektocht. Een zoektocht waarbij je keuzes moet maken’, zo zegt Boonstra in het interview in Creatie. ‘Het artdirectorschap gaat voor een groot deel over smaak, en het toepassen van smaak. Reclame is één vorm van espressie. Ik beperk me daar niet toe, maar ik maak met een do-it-yourself-mentaliteit ook andere dingen. Als ik de kans krijg om een clip of een boek te maken, dan doe ik het gewoon. Als je het niet doet, heb je ook niks. Werk maken is het enige dat telt.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Het Zweedse Acne dat niet alleen een populair jeansmerk en een reclamebureau heeft voorgebracht, maar ook synthesizers en kinderspeelgoed, is volgens Boonstra een mooi voorbeeld van hoe diversiteit floreert in een collaboratieve omgeving. Ook een fysieke locatie kan als broedplaats fungeren zoals de Britse wijk Dalston waar verschillende designers en illustratorenx huizen in een oude schoenenfabriek, Studio3. Boonstra werkte tot vorig jaar bij KesselsKramer, dus de visie van Erik Kessels, een van zijn grote voorbeelden, ontbreekt niet.
Verder in Creatie 5: de schoonheid van visueel verval en inspiratie vanuit de theaterwereld.
Creatie is een zusterblad van Adformatie.
Lees ook de column van Erik Kessels over de toekomst van ideeën.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid