Overslaan en naar de inhoud gaan

Out now: Creatie 5 met Mr. Boonstra

Vandaag verschijnt de nieuwe Creatie met als gasthoofdredacteur Ewoudt Boonstra aka Mr. Boonstra.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ewoudt Boonstra brengt in Creatie 5 een ode aan de diversiteit. Hij gaat op zoek naar omstandigheden waarin alle vormen van creativiteit floreren. Art director Boonstra werkte tot vorig jaar bij KesselsKramer en doet nu projecten onder de naam Mr. Boonstra. Hij wordt ingehuurd door reclamebureaus als Tribal DDB, CCCP en Wieden+Kennedy, maar doet ook . Zijn blikveld beperkt zich niet tot reclame, Boonstra ook en .

related partner content for mobile comes here

‘Je kunt er heel filosofisch over doen, maar dat [diversiteit] boeit mij. Ik vind het niet zo interessant om heel monogaam met één ding bezig te zijn. – hoewel ik het in andere mensen wel bewonder. Ik hou meer van de zoektocht. Een zoektocht waarbij je keuzes moet maken’, zo zegt Boonstra in het interview in Creatie. ‘Het artdirectorschap gaat voor een groot deel over smaak, en het toepassen van smaak. Reclame is één vorm van espressie. Ik beperk me daar niet toe, maar ik maak met een do-it-yourself-mentaliteit ook andere dingen. Als ik de kans krijg om een clip of een boek te maken, dan doe ik het gewoon. Als je het niet doet, heb je ook niks. Werk maken is het enige dat telt.’

Het Zweedse dat niet alleen een populair jeansmerk en een reclamebureau heeft voorgebracht, maar ook synthesizers en kinderspeelgoed, is volgens Boonstra een mooi voorbeeld van hoe diversiteit floreert in een collaboratieve omgeving. Ook een fysieke locatie kan als broedplaats fungeren zoals de Britse wijk Dalston waar verschillende designers en illustratorenx huizen in een oude schoenenfabriek, Studio3. Boonstra werkte tot vorig jaar bij KesselsKramer, dus de visie van Erik Kessels, een van zijn grote voorbeelden, ontbreekt niet.
Verder in Creatie 5: de schoonheid van visueel verval en inspiratie vanuit de theaterwereld.

Creatie is een zusterblad van Adformatie.

Lees ook de over de toekomst van ideeën.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in