Overslaan en naar de inhoud gaan

Reebok betaalt miljoenen na misleidende reclame

Reebok moet klanten 25 miljoen dollar (18 miljoen euro) betalen voor misleidende reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van twee typen sportschoenen beweerde het merk onterecht dat ze tijdens het dragen de spieren van benen en billen versterken met de schoenen EasyRun en EasyTone, zo meldt Elsevier. Verder werd beweerd dat alleen al het dragen van de schoenen goed is voor de gezondheid, ook al zou de drager niet sporten.

related partner content for mobile comes here

Woensdag trof Reebok een schikking met de Amerikaanse handelscommissie, die een klacht had ingediend. Volgens de handelscommissie is er te weinig wetenschappelijk bewijs dat de schoenen daadwerkelijk goed zijn voor bepaalde spiergroepen.

Reebok blijft zelf achter de EasyTone-technologie staan. 'Deze schikking betekent niet dat we het eens zijn met de beschuldigingen', aldus een woordvoerder.

Bron: Elsevier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in