Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever-marketingbaas: ‘Er zijn meer bots dan mensen online’

Keith Weed schat dat adverteerders tussen de zes en tien miljoen dollar per jaar aan reclame spenderen die nooit gezien wordt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een derde van online traffic komt waarschijnlijk van verkeer uit ‘bots’. ‘Er zijn meer bots dan mensen online’, aldus Weed. Hij doet zijn uitspraken in de . De marketingbaas noemt drie uitdagingen voor de reclame-industrie: bots (internetfraude), viewability (zichtbaarheid) en de impact van ad-blocking software.

Hij roept de industrie ook op om met oplossingen te komen. Zo zouden de bureaus – bijvoorbeeld die waar Unilever mee samenwerkt – met tools kunnen komen of samen moeten gaan werken met partijen die oplossingen bieden. Bijvoorbeeld systemen die alleen afrekenen als een advertentie is gezien door een persoon.

Er zijn al eerder onderzoeken gedaan naar internetfraude, zoals van de Amerikaanse Association of National Advertisers. Die meldde december dat bijna een kwart van de views van online video-ads niet door mensen wordt gezien. Dit kost de Amerikaanse adverteerders in 2015 zo’n 6,3 miljard dollar, was de schatting.

Meer hierover: 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in