Overslaan en naar de inhoud gaan

Hornbach kiest voor Nederlandse benadering

Nieuwe campagne van Duitse bouwmarktketen geeft een kijkje in de Hornbach-vestiging in Nieuwegein.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat onderscheidt Hornbach nu echt van andere bouwmarkten? Die vraag staat centraal in de nieuwe campagne van Hornbach, waarin twee vrienden de kijker meenemen op ontdekkingsreis door een Hornbach-vestiging.

related partner content for mobile comes here

Bijzonder is dat de commercials, die vanaf komend weekend te zien zijn op de landelijke tv, oor het eerst in de geschiedenis van Hornbacht zijn opgenomen in Nederland.

Bekijk hier alvast de eerste spot.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De Hornbach-commercials die de meeste mensen kennen, zijn er vooral op gericht het merk Hornbach anders te positioneren dan andere retailers doen. &;Dankzij die onderscheidende benadering hebben we een sterke naamsbekendheid opgebouwd Toch was het tijd voor een aanvullende insteek, speciaal voor de Nederlandse markt. We wilden een campagne die de unieke eigenschappen van Hornbach bij de consument op het netvlies brengt,&; vertelt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach Nederlan.

Hieruit ontstond het concept ‘Ontdekkingsreis bij Hornbach’, waarin twee vrienden op humoristische wijze een vestiging ontdekken. Met één van de vrienden achter de camera volgen we zijn melige makker, die door de vestiging loopt en gaandeweg onder de indruk raakt van het enorme assortiment, de vaste lage prijzen en de vriendelijkheid en deskundigheid van de medewerkers. 

Een heel ander soort campagne dus dan oorspronkelijke Duitse commercials die zijn bedacht en geproduceerd door Heimat, het vaste reclamebureau van Hornbach in Duitsland. &;We ontdekten dat er Nederlandse versies van de commercials nodig waren om de boodschap hier echt te laten overkomen. Met andere woorden: een campagne in onze taal, met Nederlandse humor, en met acteurs en een bureau uit ons land; en alles opgenomen in een Nederlandse vestiging. Die kans hebben we gekregen en met beide handen aangegrepen, samen met een Nederlands bureau.&;

Nachtwerk
De commercials zijn opgenomen in de Hornbach vestiging Nieuwgein. Omdat Hornbach zeven dagen per week overdag is geopend, moest dit &;s avonds gebeuren. Een ploeg van dertig mensen heeft de hele nacht doorgehaald om de spotjes op te nemen: acteurs, cameramensen, regisseurs, projectleiding, beveiliging en figuranten. 

Credits:
Reclamebureau: Heimat Berlin
Producent/camera: No Dutch no Glory
Regisseur: The Gene

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in