Overslaan en naar de inhoud gaan

Slimme actiegroep 'gebruikt' andere goede doelen voor campagne tegen kinderprostitutie

Free a Girl voert actie onder titel ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie niet groot en sterk is, moet slim zijn. Met dat idee is de stichting een campagne gestart onder de titel ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’. Met campagne roept de stichting andere goede doelen op om eenmalig hun communicatiemiddelen en ambassadeurs in te zetten voor Free a Girl. Het resultaat? 30 deelnemende goede doelen zetten hun communicatiemiddelen in tegen de strijd tegen kinderprostitutie in Azië.

related partner content for mobile comes here

Kinderprostitutie
Free a Girl is een relatief klein goed doel dat strijdt tegen het grote probleem kinderprostitutie. Het zet zich in om jonge meisjes uit de prostitutie te bevrijden, op te vangen en mensenhandelaren veroordeeld te krijgen. Alleen al in India worden duizenden jonge meisjes verkocht aan bordelen en gedwongen zich te prostitueren.

Campagne
Free a Girl is met ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ gestart, omdat de stichting de middelen mist om op nog grotere schaal bevrijdingsacties uit te voeren. 30 goede doelen zetten hun ambassadeurs en communicatiemiddelen in, waaronder de Cruyff-foundation, Plan Nederland, het Rode Kruis. Dance4life plaatst een oproep op hun website en ambassadeur Jennifer Hoffman van Female Cancer Foundation spreekt speciaal voor de campagne een radiocommercial in.

Kostenloze campagne

Met de campagne vraagt Free a Girl heel Nederland om FREE te sms’en naar 4333 voor drie euro per bericht om hiermee nog meer jonge meisjes te kunnen bevrijden uit de kinderprostitutie. Voor ongeveer 50 euro kan Free a Girl een meisje uit een bordeel in Azië bevrijden.

De campagne is kosteloos uitgevoerd en bedacht door reclamebureau TBWA\Neboko en \Neboko Live en wordt ondersteund door PR bureau Ketchum en mediabureau OMD.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in