Overslaan en naar de inhoud gaan

"Publiek wil invloed op zenderaanbod"

Meer dan 90 procent van de Nederlandse kabelabonnees vind het belangrijk dat het publiek invloed kan uitoefenen op het zenderaanbod. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek dat TNS NIPO uitvoerde in opdracht van het landelijk steunpunt voor Programmaraden, Kabelraden.nl. 'De uitkomsten van dit onderzoek tonen het bestaansrecht van de Programmaraden onomstotelijk aan, terwijl kabelmaatschappijen en andere criticasters daar nog wel eens aan twijfelen', zegt Marieke van Tuin, directeur van Kabelraden.nl. 'Waar het wel aan schort is de bekendheid bij het publiek. Dat daar aan gewerkt moet worden is duidelijk.'

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek geeft ook een beeld van de wensen die kabelabonnees hebben. Zo blijkt dat een ruime meerderheid (68%) het aanbod in omvang meer dan voldoende vindt. Indien uitbreiding plaats zou vinden, worden de zenders Animal Planet (10%) en RTL+ (9%) het meest genoemd. Indien het aanbod verkleind zou worden, ziet men RTL4, SBS6, Yorin, RTL 5, Net 5, Discovery, Veronica en National Geographic het liefst behouden. TV5 en TRT zouden het makkelijkst gemist kunnen worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in