Overslaan en naar de inhoud gaan

Rijk en niet gelukkig

Het imago van de voorbeeldige Duitse ondernemersfamilie Otto staat onder druk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Decennialang waren de Otto’s Duitslands modelondernemers. Vader Werner (94) begon met niets en creëerde een bedrijfsimperium, dat behalve het Otto-postorderbedrijf (omzet 18,2 miljard euro) onder meer ook postconcurrent Hermes en miljardenbedrijven in onroerend goed omvat. Werner’s zonen Michael en Alexander bouwden het imperium uit en het familievermogen wordt nu geschat op zo’n acht miljard euro. De Otto’s staan behalve als goede ondernemers ook bekend als goede mensen, aangezien ze ruimhartig allerlei natuur-, sociale en culturele projecten steunen. Maar nu is de familie geregeld in opspraak. Zo onderzoekt de Amerikaanse beursopzichter SEC naar aanleiding van het faillissement van het Amerikaanse postorderbedrijf Spiegel (waarin de Otto’s een meerderheidsbelang hebben) of Michael de aandeelhouders mogelijk heeft misleid, wijzen de schuldeisers het saneringsvoorstel als te karig af, is er onenigheid met minderheidsbedrijven van het Otto-concern en is Alexander in een onverkwikkelijke scheiding verwikkeld. Geld maakt niet gelukkig.

related partner content for mobile comes here

Bron : Manager Magazin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in