Grotere advertentieomzet Pearson
Het Britse uitgeversconcern Pearson , eigenaar van de Financial Times, heeft met name door kostenbesparingen zijn verlies in het eerste…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Pearson heeft in de eerste zes maanden van dit jaar een nettoverlies van 186 miljoen euro geleden, vergeleken met zo’n 220 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder. Het uitgeversconcern schrijft de resultaatverbetering toe aan kostenbesparingen, aldus Het Financieele Dagblad.
De advertentieomzet bij de kranten van Pearson steeg voor het eerst in drie jaar, met 3 procent. 'De advertentiemarkt is nog steeds grillig, met een bijzonder wisselend beeld en het herstel blijft beperkt', zei financieel bestuurder Rona Fairhead in een toelichting.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Pearson is wereldwijd de grootste uitgever van schoolboeken en een concurrent van Reed Elsevier .
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid