Overslaan en naar de inhoud gaan

Grotere advertentieomzet Pearson

Het Britse uitgeversconcern Pearson , eigenaar van de Financial Times, heeft met name door kostenbesparingen zijn verlies in het eerste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pearson heeft in de eerste zes maanden van dit jaar een nettoverlies van 186 miljoen euro geleden, vergeleken met zo’n 220 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder. Het uitgeversconcern schrijft de resultaatverbetering toe aan kostenbesparingen, aldus Het Financieele Dagblad.
De advertentieomzet bij de kranten van Pearson steeg voor het eerst in drie jaar, met 3 procent. 'De advertentiemarkt is nog steeds grillig, met een bijzonder wisselend beeld en het herstel blijft beperkt', zei financieel bestuurder Rona Fairhead in een toelichting.

related partner content for mobile comes here

Pearson is wereldwijd de grootste uitgever van schoolboeken en een concurrent van Reed Elsevier .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in