Overslaan en naar de inhoud gaan

Efficiency kan omhoog

Het efficiencydenken viert hoogtij in het bedrijfsleven. Voor marketeers en reclamebureaus is het opletten geblazen. Want zonder goede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De druk op de budgetten is de laatste jaren toegenomen. De Duitse adverteerdersbond heeft zelfs een ranglijst opgesteld waarin reclamebureaus op efficiency worden beoordeeld. Maar betekent dat nu ook dat creativiteit onder druk komt? Dat hoeft niet, want die twee schijnbaar onverenigbare grootheden kunnen wel degelijk samengaan. Maar dan moeten reclamebureaus wel de relatie tussen advertising en sales in hun plannen betrekken. Zoniet, dan staan ze weerloos als de financiële specialisten bij de opdrachtgever het snoeimes ter hand nemen.

related partner content for mobile comes here

Belangrijk is ook dat de doelstellingen en verantwoordelijkheden goed afgebakend worden. Hoeveel speelruimte heeft marketing als het gaat om het initiëren van vernieuwing? Hoe worden de merk- en communicatiedoelstellingen gemeten? En kan dat misschien allemaal wat goedkoper? Ook hier valt in veel bedrijven nog een efficiencyslag te winnen.

Bron: Marketingjournal 5/2004 (43000) 6 pgs

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in