Efficiency kan omhoog
De druk op de budgetten is de laatste jaren toegenomen. De Duitse adverteerdersbond heeft zelfs een ranglijst opgesteld waarin reclamebureaus op efficiency worden beoordeeld. Maar betekent dat nu ook dat creativiteit onder druk komt? Dat hoeft niet, want die twee schijnbaar onverenigbare grootheden kunnen wel degelijk samengaan. Maar dan moeten reclamebureaus wel de relatie tussen advertising en sales in hun plannen betrekken. Zoniet, dan staan ze weerloos als de financiële specialisten bij de opdrachtgever het snoeimes ter hand nemen.
Belangrijk is ook dat de doelstellingen en verantwoordelijkheden goed afgebakend worden. Hoeveel speelruimte heeft marketing als het gaat om het initiëren van vernieuwing? Hoe worden de merk- en communicatiedoelstellingen gemeten? En kan dat misschien allemaal wat goedkoper? Ook hier valt in veel bedrijven nog een efficiencyslag te winnen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Marketingjournal 5/2004 (43000) 6 pgs
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid