Overslaan en naar de inhoud gaan

Frans verbod alcoholreclame toegestaan

Het verbod dat de Franse regering heeft afgekondigd op tv-reclame voor alcoholische dranken is gerechtvaardigd. Dat heeft het Europese Hof…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het hof mag de Franse overheid in het belang van de volksgezondheid tv-spotjes voor sterke drank verbieden, meldt De Telegraaf. Het verbod was aangevochten door drankfabrikant Bacardi. Dat werd in zijn verzet tegen het reclameverbod gesteund door de Europese Commissie, die vond dat het reclameverbod ten onrechte beperkingen stelde aan het vrij verkeer van goederen in de EU.

related partner content for mobile comes here

Volgens het hof weegt de Europese regelgeving die het overheden toestaat om in het belang van de volksgezondheid beleid vast te stellen, zwaarder.

Frankrijk vaardigde begin jaren negentig een verbod uit op televisiereclame voor alcoholhoudende dranken en het op tv uitzenden van evenementen waarop reclameborden voor drank te zien zijn.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in