
In Groot-Brittannië is internet sinds kort een belangrijker reclamemedium dan de bioscoop. Volgens het Interactive Advertising Bureau (IAB) wordt nu twee procent van alle Britse reclame-uitgaven op internet gespendeerd.
Financiële dienstverleners zijn van oudsher de grootste online spendeerders: zij nemen 30 procent van alle online advertising voor hun rekening. De bank Alliance & Leicester heeft besloten om dit jaar maar liefst 10 miljoen pond (dat is bijna 15 miljoen euro) in online reclame te steken. Dat is een enorm bedrag, en bij menig concurrent zal het alarm dan ook zijn afgegaan. Sommige dotcom industry watchers vragen zich zelfs af of het internetmedium wel klaar is voor zulke mega-investeringen. Alliance & Leicester weigert te zeggen of het geld van andere media (zoals direct marketing) wordt afgehaald en ontkent dat de investering samenvalt met een rebranding als (of overname van) een online bankmerk.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftBron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee