Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument lijkt bereid te betalen voor mobiel bankieren

Consumenten staan open voor mobiel bankieren. Dat blijkt uit Duits onderzoek uitgevoerd in opdracht van Meridea, leverancier van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het meest gewild zijn het opvragen van saldo-informatie en gegevens over overschrijvingen. Consumenten zijn zelfs bereid te betalen voor financiële diensten via de mobiele telefoon.
Maar liefst 72,9 procent van de respondenten geeft aan geïnteresseerd te zijn in mobiel bankieren. Ook geven ze in meerderheid aan dat deze dienstverlening een reden kan zijn om over te stappen naar een andere bank. Slechts 32 procent van de respondenten vindt overstappen te omslachtig, 68 procent is bereid die stap te maken als een andere bank betere voorwaarden of producten biedt.
Uit het onderzoek komt naar voren dat consumenten ook bereid zijn om voor mobiel bankieren te betalen. De respondenten noemen als een redelijke prijs voor het opvragen van saldo-informatie of informatie over bijvoorbeeld een geblokkeerde creditcard een bedrag van tussen de 55 en 80 eurocent.

related partner content for mobile comes here

97,5 procent van de respondenten die aangeven interesse te hebben in mobiel bankieren, is geïnteresseerd in het opvragen van saldo-informatie. 95 procent noemt in dit verband informatie over overschrijvingen. 87 procent is geïnteresseerd in een dagelijks rapport per mobiele telefoon en 40 procent in informatie over effectentransacties. Maar liefst 83 procent geeft aan geïnteresseerd te zijn in een mobiele dienst waarmee de dichtstbijzijnde geldautomaat gevonden kan worden. De respondenten noemen snelheid en gemak als belangrijkste voordelen. Belangrijkste drempel is de veiligheid.

De onderzoekers stellen op basis van de uitkomsten dat de markt voor mobiel bankieren niet eenduidig is. Zij onderscheiden verschillende doelgroepen die elk een eigen benadering vragen. Daarnaast vormen jongeren in het algemeen volgens de onderzoekers een serieus te nemen doelgroep. Een ruime meerderheid van de respondenten met kinderen boven de 15 jaar noemt mobiel bankieren een interessante mogelijkheid voor deze leeftijdsgroep.
Het onderzoek is uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksinstituut Geiszus Marktforschung GmbH onder 450 respondenten in Duitsland tussen 16 en 65 jaar, die in het bezit zijn van een mobiele telefoon.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in