Overslaan en naar de inhoud gaan

Online adverteren groter dan print in 2008

Online advertenties zullen over vier jaar meer opbrengen dan printadvertenties. Dit volgens Jupiter Research.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse onderzoeksbureau voorspelt dat online advertenties in 2008 meer geld in het laatje zullen brengen dan bijvoorbeeld printadvertenties. Als aanjagers van de groei noemt Jupiter onder andere betaalde zoekresultaten, nieuwe bannerformaten en –technieken en de groei van het aantal breedbandabonnees.

related partner content for mobile comes here

Printadvertenties brengen dit jaar in de VS 12,2 miljard dollar op, en dat groeit volgens Jupiter in 2007 naar 13,8 miljard dollar. Dat bedrag komt overeen met de inkomsten van online advertenties in 2007, maar het laatste medium, dat dit jaar 8,4 miljard dollar aan inkomsten telt, laat een veel explosievere groei zien. Dit jaar stijgen de reclame-inkomsten van het online medium volgens Jupiter 27 procent.

Alle vormen van online advertenteren zullen volgens het bureau in omvang toenemen, dus behalve betaalde zoekopdrachten zullen adverteerders steeds meer gebruik maken van banners en online classifieds, zo’n 25 a 30 procent de komende twee jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in