Online adverteren groter dan print in 2008
Het Amerikaanse onderzoeksbureau voorspelt dat online advertenties in 2008 meer geld in het laatje zullen brengen dan bijvoorbeeld printadvertenties. Als aanjagers van de groei noemt Jupiter onder andere betaalde zoekresultaten, nieuwe bannerformaten en –technieken en de groei van het aantal breedbandabonnees.
Printadvertenties brengen dit jaar in de VS 12,2 miljard dollar op, en dat groeit volgens Jupiter in 2007 naar 13,8 miljard dollar. Dat bedrag komt overeen met de inkomsten van online advertenties in 2007, maar het laatste medium, dat dit jaar 8,4 miljard dollar aan inkomsten telt, laat een veel explosievere groei zien. Dit jaar stijgen de reclame-inkomsten van het online medium volgens Jupiter 27 procent.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAlle vormen van online advertenteren zullen volgens het bureau in omvang toenemen, dus behalve betaalde zoekopdrachten zullen adverteerders steeds meer gebruik maken van banners en online classifieds, zo’n 25 a 30 procent de komende twee jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid